[size=9pt]چاکرا در حیوانات

در مقام مقایسه و برابری انسان و حیوان، مولادهارا را اولین مرکز روانی در انسان و آخرین چاکرا در حیوانات است. مولادهارا در حیوانات نقطه تکامل است و در انسان پیشرفت، بنابراین چاکراهای بالاتر از مولادهارا در انسان به فیزیولوژی روانی حیوانات اشاره ای ندارند و سیستم اعصاب حیوانات دارای این نقص است. بالاترین چاکرا در سلطان حیوانات، مولادهاراست که ارتباط با آگاهی های حسی دارد نه آگاهی های روانی، و موقعی که رشد شما یا ثابت بودن در این چاکرا است شما در مرحله حیوانیت به سر میبرید، تنها آگاهی که وجود دارد آگاهی حسی است که حیوانات با آن ارتباط و در آن شرکت دارند.

اگر آگاهی از هویت شخصی، نفس وجود نداشته باشد اعمال ما از مولادهارا آغاز می گردد. در انسان آگاهی از بالای چاکرای مولادهارا آغاز می گردد و بدین جهت آگاهی نتیجه و حاصل نفس و هویت شخصی است. اعمال غریزی حیوانات نتیجه عملکرد چاکراها هستند که در ساقه های پا قرار دارند و به وسیله نادی ها یر یک نقطه یا مرکز مولادهارا اثر می گذارند، مانند نادی ها در بدن انسان که تاثیرات چاکراها را از مولادهارا با چاکرای آجنا انتقال می دهند. اسامی چاکراها در حیوانات از پایین به بالا به شرح زیر است:

1- آتالا
2- وی تالا
3- سوتالا
4- تالاتالا
5- راساتالا
6- ماهاتالا
7- پاتالا

پایین ترین چاکرا پاتالا است.

چاکرای پاتالا در حیوانات همانند چاکرای مولادهارا در انسان، پایین ترین چاکرا است. این بعدی است که به تاریکی ها اشاره دارد، جایی که طبیعت در آن اثر ندارد و ناحیه ای است خاموش و ساکن. چاکرای ساهاسرارا در بالای سر مانند چاکرای دیگر است و دلالت می کند بر آگاهی برتر و الهی.

بنابراین در سیستم تکاملی روان، چاکرای مولادهارا بالاترین و نقطه تکامل در حیوانات محسوب می شود و برابر است با چاکرای ساهاسرارا در انسان که بالاترین تکامل انسان می باشد.

موقعی که شاکتی از میان چاکراهای حیوانی عبور میکرد، جهل را در حیوان تکامل بخشید و بدین مناسبت است که حتی کاملترین حیوانات هم تنها از خوردن، خوابیدن، ترسیدن پیروی میکنند و اینها بر تاماسیک دلالت می کنند.



سوامی ساتیاناندا سارا سواتی



[/size]