صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 16 , از مجموع 17

موضوع: آموزش code vision

  1. #1
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    آموزش code vision

    در این بخش آموزش برنامه نویسی سی کد ویژن قرار می گیرد
    avr-->c-->code vision
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  2. #2
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    شکل کلی برنامه

    اولین قدم شناخت شکل کلی برنامه نویسی سی است

    سرامد
    متغیر های عمومی
    تعریف توابع
    تابع اصلی
    {
    متغیر محلی
    تعریف سخت افراری
    برنامه اصلی
    }
    تشریح توابع
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  3. #3
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    سرامد

    سرامد ها برنامه هایی از پیش نوشته شده اند که برای جلوگیری از نوشتن چند باره ی آن ها در برنامه متعدد ایجاد شده اند
    شکل کلی سرامد به صورت زیر می باشد
    کد:
    #include < نام سرامد .h >
    از سرامد های پرکاربرد می توان به سرامد میکروکنترلر اشاره کرد که در هر برنامه ای ضروری است و کار شناسایی سخت افزار های داخلی میکرو کنترلر را بر عهده دارد
    و از دیگر سرامد ها می توان به سرامد کیبرد موشواره ال سی دی ها ی گرافیکی دوربین ها و ... اشاره کرد
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  4. #4
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    متغیر ها قسمت اول

    متغیر ها مکان هایی از حافظه اند که مقادیری می گیرند .
    متغیر ها به صورت زیر تعریف میشوند
    نام متغییر نوع متغیر
    - در کد ویژن متغیر ها یکی از صورت های زیر است
    bit :
    اعداد بولی 0 یا 1 که یک بیت حافظه اشغال می کند
    char :
    اعداد صحیح بین -128 و 127 که یک بایت حافظه اشغال می کنند
    int :
    اعداد صحیح بین -32768 و 32767 که دو بایت حافظه اشغال می کنند
    long :
    اعداد صحیح بین -2^31 و 2^31-1 که چهار بایت حافظه اشغال می کنند
    float :
    اعداد اعشاری بین +_ 1/175*10^-38- و +_ 3/402*10^38 که چهار بایت حافظه اشغال می کند
    double :
    اعداد اعشاری با دقت مضاعف که هشت بایت اشغال می کند
    اگر قبل از نوع متغیر صحیح از کلمه ی
    unsigned
    استفاده شود منفی آن متغییر از بین رفته و حداکثر مقادیر آن دو برابر می شود
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  5. #5
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    متغیر ها قسمت دوم

    متغیر ها در سه جا می توانند ذخیره شوند

    در ram برای این کار هیچ پییشوندی لازم نیست

    در rom برای این کار از پیشوند eeorom استفاده می شود

    در flash برای این کار از پیشوند flash استفاده می شود

    متغیر های که در رم ذخیره می شوند پس از ریست از بین می روند

    متغیر هایی که در فلش ذخیره می شوند ثابت می باشند و امکان مقدار دادن در ادامه برنامه به آن موچود نمی باشد

    همچنین استفاده از پیشوند باعث ثابت شدن متغیذ می شود

    متغیر ها یا محلی اند و یا عمومی اند

    اگر در اول برنامه قبل از تابع main تعریف شده یاشند متغیر عمومی و اگر در داخل یک تابع تعربف شده باشند متغیر محلی اند

    از متغیر عمومی در تمام قسمت های برنامه می توان استفاده کرد

    ولی از متغیر محلی فقط در داخل همان تابع استفاده می شود و با اتمام اجرای تابع آن ها ازبین می روند
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  6. #6
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    آرايه ها

    آرایه ها n بعدی ماتریس های n بعدی هستند که به صورت زیر تعیریف می شوند
    کد:
    جنس اعضا نام آرایه [تعداد اعضای بعد اول] [تعداد اعضای بعد دوم] [تعداد اعضای بعد سوم] ...
    کد:
    int robot [23][245][24][4]
    اگر جنس اعضا از نوع char باشد به آرایه ؛ رشته نیز می گویند
    کد:
    char string [10][15]
    آرایه ها نیز مانند متغیر ها داری دو نوع محلی عمومی می باشد
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  7. #7
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    ساختمان

    ساختمان ها مجموعه هایی از متغیر ها ثابت ها رشته ها آرایه ها و ساختمان های دیگر هستند
    اگر شما از یک شی مشخصاتی دارید بهترین وسیله برای بیان ساختمان می باشد وبه صورت زیر تعریف می شود

    کد:
    stract نام ساختمان 
    {
    اعضا
    }
    شی هایی از نوع ساختمان;
    کد:
    struct avr
    {
    type
    name
    pin
    vcc
    {
    atmega32,tiny11,atmega5660;
    برای استفاده از ساختمان از کل به جز حرکت کرده و وسط آن نقطه می گذاریم

    کد:
    ali.dars.omumi.farsi=13
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  8. #8
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    اشاره گر ها

    اشاره گر ها مکان هایی از حافظاه اند که به آدرس متغییر دیگری اشاره می کنند و به صورت زیر تعریف می شوند
    کد:
    جنس اشاره گر * نام اشاره گر
    کد:
    int a;
    int *b;
    b = &a;
    اشاره گر ها فقط آدرس متغیر ها از جنس خود را نگه می دارند و دادن آدرس دیگر متغیر ها غلط است
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  9. #9
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    عملگرها قسمت اول

    عملگر ها قسمت اول

    + جمع
    - تفریق
    * ضرب
    / تقسیم
    ++ افزایش یک واحدی
    -- کاهش یک واحدی
    % باقی مانده ی تقسیم
    = انتساب
    >> شیفت به چپ
    << شیفت به راست
    ~ not منطقی
    & and منطقی
    | or منطقی
    ! not بولی
    && and بولی
    || or بولی
    =+ اول جمع سپس انتساب
    =- اول تفریق سپس انتساب
    =* اول ضرب سپس انتساب
    =/ اول تقسیم سپس انتساب
    =% اول باقی مانده سپس انتساب
    == شرط برابری
    =! شرط نابرابری
    < شرط بزرگتر بودن
    > شرط کوچکتر بودن
    => شرط کوچکتر یا مساوی بودن
    =< شرط بزرگتر یا مساوی بودن
    & استخراج آدرس
    * روجوع به آدرس
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  10. #10
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    عملگر ها قسمت دوم

    عملگر ها قسمت دوم

    کدهای دوگانه ی زیر برابرند
    کد:
    c =a + c ;
    -------------------------
    c + = a ;
    کد:
    d = a - d;
    -------------------------
    d - = a ;
    کد:
    e = a * e ;
    ---------------------
    e * = a ;
    کد:
    f = a + f ;
    --------------------
    f * = a ;
    کد:
    g = a / g ;
    -----------------
    g / = a ;
    کد:
    h = a % h ;
    -----------------------
    h % = a;
    کد:
    a = b ;
    ------------
    k = & a ;
    b = * k ;
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  11. #11
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    توابع

    توابع

    تابع ها قسنت هایی در برنامه هستند که کد ها در داخل آن ها اجرا می شود هر تابع اول باید تعریف شوند سپس استفاده شوند و در آخر تشریح شوند

    تعریف توابع
    تعزیف ها در اول برنامه نوشته شود

    کد:
    جنس خروجی نام تابع ( جیس وروذی اول , جنس وروذی دوم , ... )
    مانند
    کد:
    float ave (int , float [16] );
    
    void chap (void);
    
    int rotbe (void) ;
    
    bit and (bit , bit ) ;
    استفاده از توابع

    توابع برای این که شروع به کار کنند کافی است اسم آن ها آورده شود به همراه مقدار ورودی ها
    الین تابعی که بدون فراخوانی و تعربف در اول شروع برنامه اجرا می شود تابع main است
    پس توابع را باید در توابع دیگر صدا زد

    برای مثال فراخوانی توابع بالا
    کد:
    y = ave ( 6 , stdudent) ;
    
     chap( ) ;
    
    z= rotbe ( ) ;
    
    a = and ( 1 , k ) ;
    تشریح توابع

    در پایان برنامه باید توابع تشریح شوند که به صورت زیر به کار می روند
    کد:
    جنس خروجی نام تابع ( جنس ورودی اول نام وردی اول , ... )
    }
    دستورات تابع
    بازگشت خروجی
    {

    مانند
    کد:
    float ave (int tedad , float nomre [16] );
    {
    for ( i=1 ; i<tede ; i++ )
    {
    sum+=nomre[i-1] ;
    }
    return (sum/tedad) ;
    }
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  12. #12
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    if

    if

    در برنامه نویسی از این دستور زیاد استفاده می شود
    و برای گذاشتن شرط بدون حلقه به کار می رود
    کد:
    اگر ( شرط )
    {
    دستورات 
    }
    در غیر این صورت
    {
    دستورات
    }

    مانند
    کد:
    if (a<=b)
    {
    a = 10 ;
    b = 20 ;
    }
    else
    {
    a = 1 ;
    b = a ;
    }
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  13. #13
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    for

    حلقه شرطی شمارشی for

    از دستور for برای ایجاد یک حلقه استفاده می شود که اگر شرط برقرار بود آن دستورات تکرار می شود وبه صورت زیر استفاده می شود
    کد:
    برای (دستور اولیه ؛ شرط ؛ دستور پایان حلقه )
    {
    دستورات
    }
    مانند
    کد:
    for ( i=0 ; i<100 ; i=i+2)
    {
    PORTA=i;
    }
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  14. #14
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    while

    حلقه ی while

    وقتی می خواهیم یک سری دستور تا وقتی شرطی برقرار است تکرار شوند از این دستور استفاده می شود
    کد:
    تا وقتی که ( شرط )
    {
    دستورات
    }
    یا

    کد:
    انجام بده
    {
    دستورات
    }
    تا وقتی که ( شرط ) ؛
    فرق اولی با دومی آن است که در دومی اول یک بار دستورات انجام می شود وسپس مانند اولی می گردد

    برای ایجاد حلقه بی نهایت کافیست شرط را برابر عدد مثبتی قرار دهیم

    مانند
    کد:
    while(a==b)
    {
    { PORTA=0x12;
    }
    کد:
    do
    {
    PORTB=0x00 ;
    }
    while (b<h) ;
    کد:
    while ( 1) 
    {
    PORTC=PIND ;
    }
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  15. #15
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    درگاه

    درگاه

    هر پایه avr قبل از استفاده باید تعریف شود
    هر درگاه از 3 ثبات تشکیل شده که با مقدار دادن به آن ها خاصیت آن درگاه را می توان تغییر داد

    ثبات DDR

    از این ثبات برای تعیین ورودی خروجی استفاده می شود و اگر به آن مقدار صفر بدهیم ورودی و اگر مقدار یک بدهیم خروجی می شود
    کد:
    DDRA.4=1 ;
    
    DDRC.2=0 ;
    اگر بخواهیم کل یک پورت را یکجا مقدار دهیم باید مقدار آن را به صورت مبنای 16 در آوریم
    کد:
    DDRA=0x00 ;
    
    DDRB=0xBE ;
    
    DDRC=0xFF ;
    ثبات PORT

    اگر درگاه خروجی بتشد با مقدار صفر دادن به آن درگاه ولتاژ زمین و با یک دادن به آن درگاه ولتاز VCC به خود می گیرد
    کد:
     PORTA=0x16 ;
    
    PORTD.5=1 ;
    ثبات PIN

    از این ثبات برای خواندن مقدار درگاه های ورودی استفاده می شود
    کد:
    A = PINA ;
    
    MEQ = PIND.2 ;
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  16. #16
    کاربرسایت ROBOTIC آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۵-۱۲
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    35
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    delay

    سرامد delay

    وقتی شما از این سرامد در اول برنامه به صورت زیر استفاده می منید

    کد:
    #include < delay.h >
    انگاه قادر به استفاده از دو تابغ زیر هستید

    کد:
    delay_us( عدد ) ;
    که باعث می شود به اندازه آن عدد میکروثانیه ادامه برنامه متوقف بشود

    کد:
    delay_ms( عدد ) ;
    که باعث می شود به مقدار عدد میلی ثانیه ادامه برنامه متوقف شود
    انجمن تخصصی رباتیک

    رباتیک مکاترونیک مکانیک الکترونیک
    رباتیک روباتیک ربتیک روبتیک روبوتیک ربوتیک
    ربات روبات ربت روبت روبوت ربوت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. Nuance Dragon Naturally Speaking v10.1 Preferred [code]htt
    توسط parsi در انجمن Utility
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۲۳ بهمن ۸۸, ۱۱:۵۹
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۱۰ مهر ۸۸, ۱۱:۵۹
  3. سوابق كشاورز گزينه پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش دولت دهم
    توسط hamid192 در انجمن بایگانی اخبار سیاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه ۱۲ شهریور ۸۸, ۰۱:۵۱
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۳۰ آذر ۸۶, ۱۳:۲۸
  5. تاپیک آموزش گیتار - مقالات آموزشی
    توسط Unknown در انجمن هنر موسیقی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: سه شنبه ۲۲ آبان ۸۶, ۱۲:۱۹

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •