نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: پرتره

  1. #1
    کاربرسایت ارسطو آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۲۳
    نوشته ها
    991
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 3 در 3 پست

    پرتره

    این نوشته کوتاه از کرستینا دیکسون است که یک عکاس و مربی عکاسی در پورتلند است.
    هرعکاس پرتره در موقعیت خارج از استودیو، با چالشهای خاصی مانند توجه بهجزئیات مربوط به سوژه مورد نظر، پوز سوژه، نورپردازی و ترکیببندیروبروست. شاید یکی از بزرگترین اشتباهات عکاسان غیر حرفهای در محیط بار، عدم توجه کافی به صحنه پس زمینه عکس پرتره است. عکاسانی که به اندازه کافیبه جزئیات موجود در کادر عکسشان دقت نمیکنند، نتیجه کارشان عکسهاییخواهد بود که تمرکز کافی بر روی سوژه وجود ندارد. هیچ عروس یافارغالتحصیل دانشکدهای بابت عکسی پول نمیدهد که در آن یک شاخه درخت به پشت سرش چسبیده باشد! چنین المانهای مزاحمی، تمرکز روی سوژه اصلی را بههم میزنند و به کیفیت کار عکاس لطمه زیادی وارد میکنند. برای یک عکسپرتره که به خوبی پوز داده شده و خیلی زیبا نورپردازی شده، چیزی دردناکتراز آن نیست که تنها بخاطر عدم توجه به ترکیب بندی پس زمینه بدرد نخور شود.
    پوزو نورپردازی هر دو نقشی مهمی در ایجاد یک پرتره پویا بازی میکنند. اما،ترکیببندی پس زمینه یک عامل فراموش شده است که باید برای آن به هماناندازه زمان و تفکر به خرج داد. در این مورد، چند نکته هست که باید هنگامگرفتن یک عکس پرتره عالی مد نظر قرار دهید:

    1- کادر را با سوژه خود پر کنید.
    سوژهعکس پرتره انسان است، بنابر این از زوم کردن نزدیک روی سوژه نترسید! بهیاد داشته باشید که زوم کردن به معنی گرفتن عکس چهره تنها نیست. بلکهمیتوانید خیلی بسته عکس بگیرید، عکس سوژه را در حالی که روی یک چهارپایهنشسته یا به یکدرخت تکیه داده به صورت بسته بگیرید.

    2- چشمها را در یک سوم بالای کادر قرار دهید.
    اینروش طبیعیترین ترکیببندی یک پرتره در کادر است. سعی کنید از این قانونطبیعت کنید، مگر اینکه بخواهید تعمدا بحران را در عکس خود نشان دهید. یکاستثنای دیگر این قاعده هنگامی است که سوژه به صورت تمام قد در انتهای یکسوم کادر عکس واقع شده باشد.



    3- از کادربندی برای جلب توجه به سوژه استفاده کنید.
    بهجای حذف محیط پیرامون سوژه از کادر از آن استفاده کنید! درها، منحنیهایسقف، پنجره ها و ... راه حلهای خلاقانهای هستند که امکان ایجاد حداکثرتمرکز بر روی سوژه و ایجاد بیشترین جذابیت را درعکس فراهم می کنند.

    4- بافت ایجاد کنید.
    بازهم تاکید میکنم، اگر نمیتوانید یک پس زمینه مزاحم را حذف کنید ، سعیکنید از آن بهره ببرید. با دور کردن سوژه از پس زمینه و عکاسی در حالتاولویت دیافراگم (F4.0)، میتوانید عمق میدان کو تاهی ایجاد کرده تا پسزمینه را مات کرده و یک بافت هنرمندانه ایجاد کنید. با این روش، بدوناینکه مجبور باشید تمام جذابیت های خلاقانه عکس را حذف کنید، سوژه شما ازپس زمینه جدا میشود.

    5- از خطوط استفاده کنید.
    دیوارهای آجرچین یک پسزمینه عالی برای پرتره است! خطوط جذابیت خلاقانهای را به عکسمیدهند، اما در عین حال توجه بیشتری را به سوژه شما معطوف میکنند. درخاطر داشته باشید که خطوطی که در یک عکس پرتره استفاده میشود وقتیقویترین حالت را دارد که از خارج از کادر به درون بیاید و به سوژه برسد.



    6- زاوایای عکاسی خود را تغییر دهید.
    بعضیوقتها حذف یک المان مزاحم از کادر به سادگی تغییر موقعیت دوربین به نقطهدیگری است. برای استفاده بهینه از پرسپکتیو، سعی کنید زاویه دوربین نسبتبه سوژه را تغییر ددهید. اغلب با کمی تغییر به راست یا چپ یا کمی بالاتریا پایینتر بردن دوربین، میتوان یک المان مزاحم در کادر مانند یک شاخهدرخت یا تیر چراغ برق را کاملا حذف کرد.
    اگر بر روی جزئیات پس زمینهتصویرتان دقت داشته باشید، عکسهای پرتره شما مورد توجه واقع خواهد شد.سوژه خود را در فضای خارجی عکاسی کنید و توجه کافی به ترکیب بندی پرترهداشته باشید. حتما موفق خواهید شد.
    منبع :
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

  2. #2
    کاربرسایت ارسطو آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۲۳
    نوشته ها
    991
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 3 در 3 پست

    Re: پرتره








اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •