نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: یکه تازی جومونگ و سوسانا در عصر بی الگویی کودکان ایرانی!!!

  1. #1
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    یکه تازی جومونگ و سوسانا در عصر بی الگویی کودکان ایرانی!!!

    یکه تازی جومونگ و سوسانا در عصر بی الگویی کودکان ایرانی


    خبرگزاریمهر- گروه اجتماعی: حالا نوبت جومونگ و سوساناست. در روزگار بینماد ونشانه کودکان ایرانی هزاره سوم خبری از چهرههای ملی نیست. آنها به جایآنکه قهرمانان اساطیری نیاکانشان را بشناسند حاضرند دفتری داشته باشند کهبه اسپایدرمن و دسپرکس مزین باشد.

    به گزارش خبرنگار مهر، عناصر وشخصیتهای کارتونی سالهاست که میهمان لباس و وسایل التحریر دانش آموزاناست. شخصیتهایی که بسته به شرایط جامعه تغییر می کنند و جای خود را بهدیگری می دهند.

    این پدیده در جامعه ما اصلا تازگی ندارد. آغازشاز کجاست؟ از آمدن جعبه جادویی به کانون خانواده های ایران؟ یا ورود پردهنقره ای به این مرز و بوم؟ غربت اساطیر ایرانی و ملی و مذهبی در ساختارفکری کودکان ما از کجا و کی و چگونه رقم خورد؟ از دهه سی؟ چهل؟ کسی پاسخاین سئوال را نمی داند.

    با این همه قریب به اکثر جامعه شناسان وکارشناسان امور اجتماعی نیک می دانند نبود مهندسی فرهنگی و فقدان جامعیت وانسجام مدیریت فرهنگی و اجتماعی در این سرزمین از آغاز ایام مواجه بافرهنگ و تمدن غرب ما را با این چالش برنده و خاموش روبرو کرده است.

    کودکان دهه 60 کودکان دهه جنگ

    هنوزهم که هنوز است نسل دوم و سوم انقلاب یادشان هست که در دهه 60 شخصیت هاییکارتونی چون تناردیه، ژان وارژان، بوفی، خانواده دکتر ارنست، بچه هایمدرسه آلپ، واتو واتو، سمباد، پینوکیو و... بنا به زمان پخش کارتون ازتلویزیون روی وسایل التحریر دانش آموزان جا خوش می کرد. دوقلوهای افسانهای، خاله ریزه، کلاه قرمزی و...دفتر و مداد و پاک کن، سرمداد، جامدادی، خطکش، برچسب دفتر، کیف و... کودکان و نوجوانان را احاطه کرده بود. با اینهمه برای کودکان بزرگ شده در دهه 60 مهمتر از این نماد و نشانه ها رهبران13 ساله شان در جبهه های جنگ تحمیلی بود و پدرانی که برای حفظ وجب وجب خاکاین دیار در خاکریزهای جنگ سینه را سپر گلوله دشمن کرده بودند. برایکودکان رشد یافته در آن روزها زیستن در شرایط دشوار جنگی و آژیر قرمز وتاریکی و موشکباران و ترس و دلهره بمباران موضوعات مهمتری بود تا نماد ونشانه های کارتونی.

    نگاهی به وسایل التحریر دهه 70

    دهه 70که رسید. همه به فکر سازندگی بودند. ساختن دوباره وطن نماد و نشانه هایاقتصادی و صنعتی بیشتر طلب می کرد تا ساختن فرهنگی که سرگردان میان گذشتهغرب زده اش و روحیات و نشانه های مذهبی و ایرانی گرفتار آمده بود. شاید بههمین خاطر بود که کودکان پرورش یافته در این ایام شخصیتها و نمادهایدیگری را برگزیدند. شخصیتهایی که کودکان و نوجوانان ماهها با آنها همذاتپنداری کرده اند و آنها را از تلویزیون دیده بودند. البته امکان خرید اینوسایل لوکس برای همه دانش آموزان فراهم نبود و تنها عده ای امکان دسترسی وخرید آن را داشتند.

    اکثر مردم طی آن دو دهه وسایل التحریرفرزندانشان را از وزرات بازرگانی که در تعاونی ها و فروشگاههای زنجیره ایعرضه می شد، تهیه می کردند. دفتر و خودکارای ساده ای که هیچ جذابیتی رانداشت.

    دفترهای ساده در انواع 40 برگ، 60 برگ، 100 برگ، 200 برگکه بوی کاغذ تازه شان حس شادی همراه با اضطراب شبهای طولانی مشق شب نوشتنرا به آنها منتقل می کرد و مدادها و تراشهای شمشیر نشان و گُلی، جامدادیهای پارچه ای یا آهنربایی، کیفهای قفلی ساده در رنگهای قهوه ای یا مشکی وسورمه ای از شاخص وسایل التحریر دانش آموزان آن دوران بودند.

    وسایل التحریر دهه 80

    دردهه اخیر اما وسایل التحریر دانش آموزان شکل جدیدی به خود گرفته است. نقشکارتونها، سریالهای خارجی و بازیهای رایانه ای بر تولید این محصولاتفرهنگی بی بدیل است. به طوری که تمام وسایل التحریر موجود در بازار راشخصیتهای کارتون های غربی و آسیای جنوب شرقی تشکیل می دهند.

    یک سالشرک، سال دیگر اسپایدرمن، امسال هم جومونگ، سوسانو، وال، دسپرورکس و بالتو آپ شخصیت هایی که حتی کارتون برخی از آنها هنوز رسما وارد کشور نشده اندو برخی همچون آپ هنوز روی پرده سینماهای اروپاست. با گشتی بر بازار تهرانمی توانید انواع و اقسام طرح های این کارتونها و سریالها را بر روی وسایلالتحریر دانش آموزان ببینید. طرحهایی که در رنگها و سبکهای مختلف و باکیفیت بسیار بالا روی وسایل التحریر دانش آموزان حک شده است.

    علیرضامودب فروشنده عمده وسایل التحریر در بازار بزرگ تهران است که سالها از اینطریق کسب درآمد می کند. او درباره نحوه تولید این وسایل می گوید: " هر سالتولید کنندگان وسایل التحریر در داخل کشور بازاریابی می کنند و طبق همانکیف، دفتر، جلد دفتر، مداد و برچسب و جامدادی و... تولید می کنند."

    مودبادامه می دهد: " مثلا سه سال پیش شرک تمام وسایل التحریر بازار را احاطهکرده بود و پارسال تب یانگوم و اسپایدرمن شدت گرفت و یا امسال جومونگ رویهمه وسایل دانش آموزان است."

    او درباره نظارت مراکز فرهنگی یاوزارت بازرگانی می گوید: "من 15 سال است که در این بازار مشغول به کارهستم تاکنون یکبار هم در این باره تذکر نگرفته ام یا کسی مانع ما نشدهاست. اینجا یک عرصه خصوصی است و ربطی به آنها ندارد."

    محمد حسینیفروشنده یکی دیگر از فروشگاههای وسایل التحریر که خود تولید کننده هم هست،می گوید: "ما به این نکته توجه می کنیم که امسال چه شخصیت کارتونی اپیدمیشده است و مورد استقبال قرار گرفته تا همان را تولید کنیم. تقریبا هم دربازاریابی موفق هستیم چون هم شخصیتهای کارتونی پسران را لحاظ می کنیم و همدختران."

    حسینی از میزان فروش راضی است و ادامه می دهد: "استقبالمردم هم از این وسایل خوب است. حتی در جاهایی پدر و مادرها از دیدن اینشخصیت ها بر روی وسایل التحریر ذوق می کنند و سریع آن را برای بچه هایشانمی خرند."

    اعظم مرتضوی یکی از خریدارانی است که با پسر کوچکش مشغولخرید دفتر است. او می گوید: "زمان ما هرکسی توانایی خرید این دفتر وجامدادی و مداد و ... را نداشت. من همیشه حسرت داشتن یکی از این دفترها رامی خوردم به همین دلیل هر چیزی که پسرم بخواهد برای او تهیه می کنم."

    پسربچه دفترهای اسپایدرمن و جومونگ را جدا می کند و از مادرش قول می گیرد که کیف جومونگی هم بخرند.

    طیمدتی که در بازار وسایل التحریر هستم به این موضوع فکر می کنم که چرابازار این وسایل فرهنگی تمام و کمال از دسترس ما خارج است و کشورهای دیگرآن را احاطه کرده اند؟ چرا تولید کنندگان داخلی تولیدات خود را با برچسبخارجی تولید می کنند و به دنبال گرفتن ایده از کارتونهای آنها هستند؟ جایطرحهای بومی ایرانی و اسلامی کجاست و باید کجا باشد؟ و چرا مسئولان فرهنگیو آموزشی کشور کاملا نسبت به این موضوع بی توجه هستند مگر بازار این وسایلنباید جایی برای اشاعه فرهنگ بومی باشد؟

    براییافتن پاسخ پرسشهای خود با چند تن از کارشناسان ارتباطی و جامعه شناسانصحبت می کنم. دکتر اردشیر انتظاری رئیس مرکز مطالعات آسیا و اقیانوسیه ودکتر علی گرانمایه پور استاد علوم ارتباطات از جمله آنها هستند.

    اردشیرانتظاری رئیس مرکز مطالعات آسیا و اقیانوسیه درباره اشاعه این محصولات دربین دانش آموزان گفت: به نظر من وسایل التحریر به مثابه یک رسانه است کهحاوی پیامهایی هستند که در آن مستترند و باید در مورد آن حساس بود.
    دکتراردشیر انتظاری افزود: به همین دلیل سازمانهای مسئول همچون آموزش و پرورش،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بازرگانی باید این محصولات را مدیریتکنند و بر آن کنترل داشته باشند که متاسفانه در کشور ما اصلا این اتفاقنمی افتد.

    این جامعه شناس با بیان اینکه می توان از دو منظر به اینموضوع نگاه کرد اظهار کرد: یا باید به شکل سلبی با این محصولات برخوردکنیم و محدودیتهای قانونی را اعمال کرده و آنها را از بازار جمع کنیم و یابه شکل ایجابی برخورد کرده و شخصیت سازی بومی برای جایگزین کرده داشتهباشیم.

    انتظاری تصریح کرد: اینکه هر از چندگاهی شخصیتی خارج ازمرزهای ما وارد دنیای مجازی می شود و مورد استقبال قرار گرفته و روی وسایلالتحریر حک می شود نشان می دهد که ما در نظام هنری خود با ضعف شدیدی مواجههستیم که ناشی از برخورد نامناسب مسئولان با حوزه هنر است.

    امادکتر علی گرانمایه پور از تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدت این طرحها بر ذهنکودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: تاثیر کوتاه مدت آن این است که ذائقهفرهنگی و ارزشی کودکان و نوجوانان را تغییر می دهد و در بلند مدت هم الگوبه آنها ارائه می دهد.
    گرانمایهپور با اشاره به اسطوره کودکان و نوجوانان در دهه های 50 و 60 گفت: در آندوران افرادی شخصیت می شدند که از لحاظ معنوی جایگاه بالایی داشتند مانندتختی ولی امروز مادیات جای خود را بر این ارزش اصیل ایرانی و اسلامی دادهاست و این نشان از ضعف شدید ما در حوزه شخصیت سازی برای کودکان و نوجوانانبر می گردد.

    به گفته این استاد علوم ارتباطات در کشورهای مبدا،کارشناسان علوم مختلف انسانی همچون ارتباطات و رسانه، جامعه شناسی، آموزشیو هنری در کنار یکدیگر قرار می گیرند و شخصیتهای را برای کارتونها وسریالهایشان می سازند که تاثیر بی بدیلی در جهان دارد.

    گرانمایهپور تاکید به مهر ، می کند: اما متاسفانه در کشور ما نه تنها این امر صورتنمی گیرد بلکه صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت بازرگانی و سایر ارگانهایفرهنگی به شکل کاملا ناهماهنگی در حرکت هستند.

    به هرحال امروزاسپایدرمن، شرک، جومونگ و بالت و وال و...همچون طوقی برگردن دانش آموزانما افتاده اند و فرصت چندانی برای زندگی با شخصیتهای نه چندان جذاب بومیهمچون دارا و سارا نمی دهند.


    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  2. #2
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: یکه تازی جومونگ و سوسانا در عصر بی الگویی کودکان ایرانی!!!

    [HIGHLIGHT=#c6d9f0]نقش اساطير ايراني در افسانه "جومونگ" [/HIGHLIGHT]

    شهرکرد-سريالکره اي"افسانه جومونگ"(Jumong)که در زبان کره اي به آن (پسر آسمان) نيز ميگويند، اين روزها به عنوان يکي از پربيننده ترين سريال هاي آسياي شرقي درايران محسوب مي شود.





    دراينسريال که محصول 2006شبکه" MBC" است و در81 قسمت ساخته شده، بازيگرانيهمچون"سونگ ايل گوک"درنقش جومونگ،"هان هاي جين" در نقش سوسانو ،" کيم سونگسو" در نقش شاهزاده تسو، "جوون کوانگ يول" در نقش امپراتور گوموا و " اُهيون سو" در نقش بانو يوها ايفاي نقش کرده اند.
    پسر آسمان،افسانه ايکره اي است که داستان آن به 37 سال پيش از ميلاد مسيح باز مي گردد که درآن اسطوره ي پادشاهي سرزمين افسانه اي به نام"گوگوريو" رقم مي خورد.
    درمتون کهن اين افسانه اختلافاتي دربارهاينکه پدرواقعي جومونگ چه کسي بوده،وجود دارد،اما دربرخي از متون کهن کره اي از جومونگ پسر" هه موسو " بهعنوان (پسر آسمان) و يوهوا (دختر خداي رودخانه) نام برده شده است.
    دراين متون آمده است که " هه موسو" دختر رودخانه ها يعني يوهوا را در کناررودخانه ملاقات کردجايي که او به حمام کردن مشغول بود اما خداي رودخانه ههموسو را که به آسمان بازگشت نمي پذيرد و پس از آن خداي رودخانه Ubalsuمعشوقه " گوموا دانگ بويو" پادشاه شد.
    در اين متون بيان مي شود کهيوهوا توسط نور خورشيد آغشته يا باردار شد و اين زن که به عنوان خدايرودخانه است تخم مرغي را زايش مي کند که گوموا سعي در نابودکردن آن دارد ومي کوشد با مشارکت حيوانات به تخم مرغ آسيب برساند اما حيوانات از تخم مرغمحافظت مي کنند تا آسيبي به آن نرساند و بعد گوموا تخم مرغ را به يوهوابرگردانده و از تخم مرغ پسربچه اي به دنيا مي آيد که جومونگ نامگذاري شدهکه به معني "کماندار ماهر" در زبان باستاني Buyeo است.(1)
    جومونگدر سن 40 سالگي درگذشت و شاهزاده" يوري"(پسر جومونگ) که در سن 20 سالگييکي از راهزان معروف بويو بود، جانشين او مي شود و پس از مرگ جومونگ،او رادر يک قبرهرمي شکلي دفن مي کند و پس از مرگ به او "چومو سئونگ وانگ " لقبمي دهد. قلمرو پادشاهي گوگوريو جومونگ،سرانجام توسعه يافت و به يک قدرتبزرگ تبديل شد. گوگوريو به مدت 705 سال باقي ماند ودراين مدت 28 پادشاهازخانواده سلطنتي "گو"بر آن حکمراني کردند تا اينکه توسط نيروهاي متحدتانگ سيلا مورد هجوم قرار گرفت و امروزه فرزندان جومونگ از لقب"گو"در نامخانوادگي خود استفاده ميکنند.
    تمام قصه جومونگ که بخشي ازتمدن کره به حساب مي آيد همين چندنکته است که دو کارگردان اين سريال،خواسته يا نخواسته، با بهره گيري از فرهنگ و تمدن سرزمين ارتش آهنينيعني"ايران باستان"، اين سريال را رونق بخشيده اند.
    بهرهگيري از افسانه آرش کمانگير ايران که در پرتاب کمان و زه کشي سرآمد افسانههاي تاريخي جهان باستان است،بهره گيري از فاصله گذاريهاي هنر تعزيهايراني، کاربرد رنگها براي عياري و پهلوان منشي ايراني حاصل تحقيقات پيشاز سريال جومونگ از سوي کارگردانان و نويسندگان اين مجموعه است.(3)
    درافسانه جومونگ، در نهايت سوسانو از جومونگ جدا شد و فرزندانش را نزدجومونگ باقي گذاشت تا جومونگ با زن نخستش به حکومت بر گوگوريو بپردازد.
    همهقصه اين افسانه که کره ايها به آن مي بالند،از نظر درام سينمايي در عشقدوگانه جومونگ نسبت به بانو سويا و سوسانو وگمشدگي يوري فرزندش مي گذرد کههمه پيش فرضهاي تاريخي اين سريال را پيش مي برد اما واقعيت اين است که ايندرام درمقايسه با تاريخ اسطوره اي ايراني بسيارمعمولي و پيش پافته محسوبمي شود.
    اين سريال در ايران در حالي مورد استفاده مخاطبان قرار ميگيرد که ادبيات اين کشورسرشار از اسطوره هاي بزرگ تاريخي است که شاهنامهفردوسي تنها بخشي از آن را پوشش مي دهد.
    اسطوره هاي ايراني با ديوهايغيرقابل تصور بشر درمي افتند و براي سربلندي ايران حتي از خون فرزندانشانمي گذرند کمااينکه عقده پسرکشي سهراب نيز به عنوان بزرگترين تراژدي اسطورهاي دنيا،در ذهن تاريخي ميراث جهان ثبت مي شود.

    از سويديگر"گردآفريد"، شيرزني اسطوره اي براي دفاع از مام مهين در نبردي عظيم بهجنگ دشمنان ايران مي رود و قهرمانانه در راه ايران با پيل تنان مرد، بهستيز و نبرد رودررو برمي خيزد.
    "آرش"معروفترين کمانگيراسطوره اي تاريخ جهان است که درروايت بين النهرين وعيلامي از او به عنوان"خورشيد"ياد مي کنند واو را تعيين کننده مرز اميراتوري باستاني ايران مي دانند.
    "سيمرغ"پرنده اسطوره اي ايرانيان باستان بوده که در آن جنگاوران با نصب يک پرسيمرغ بر کلاه خود خويش و يا نصب آن بر پرچم لشگر برتمام دشمنان پيروز ميشدند وآتش زدن پر سيمرغ روايت شاهنامه تراژيک مي کند درحالي که پرنده ارتشدامول سريال جومونگ همان سيمرغي است که در متون باستاني ادبيات ايراننشانه جنگاوري بوده است.
    "اسفنديار"رويين تن نيزاسطوره بزرگپهلوانانه ايراني است که هيچ تيري سنگي وآهنيني حتي بدون پوشين زره آهنينبر بدن وي کارساز نبوده و تنها نقطه ضعف اسفنديار چشمهاي او بوده که بهدليل داشتن چشمهاي مغموم، هميشه سر به زير مبارزه مي کرده است.
    "کاوه"اسطورهآهنگري که موفق به ساخت زهي نفوذناپذير مي شود وبا برافراشتن بيرق آهنگريخويش به همراه "فريدون"ديگر اسطوره ايراني بر ضحاک ستمگر فائق مي آيددرحالي که در سريال جومونگ هيچ اشاره اي به دانش زره آهنين که در عصرباستان تنها در اختيار ايرانيان بوده است، نمي شود.
    "ابومنصور ثعالي"مورخ قرن پنجم در باره اين درفش آورده است:"فريدون پس از آسودگي از کار ضحاک،چرم کاوه را به جواهر بياراست و درفش کاويان ناميد" و حال، اين همان درفش نفوذ ناپذيري است که در روايت کشورهاي ديگر نيز با نام ايران شناخته شده است.
    درپديدارشناسي اسطوره هاي ايران،زنان هميشه نقش آفرين بوده اند، چه اين کهرستم به عنوان"تهمتن" و پهلواني که پشتش درکشتي هرگز به خاک نمي رسد، بهتهمينه در سمنگان دل مي بندد تا بواسطه او"سهراب"به دنيا آيد وتراژديپسرکشي رقم بخورد.
    در اين داستان رستم بي آنکه فرزندش را بازشناسد دربرابر او به ميدان مي رود وهنگام فرود آمدن خنجر بر پشت سهراب، نشانه اياز فرزند خود باز مي يابد که اين تراژدي به صورت حرفه اي از داستانهايايراني، گرته برداري و در افسانه کره اي روايت مي شود بي آنکه درذاتافسانه کره اي چنين روايتي از ابتدا وجود داشته باشد.
    فناناپذيري"گيلگمش"،"آناهيتا " بانوي آب،"جمشيد"پديدآورنده آتش،"بهرام گور" اسطورهرقابت،" سياووش" اسطوره عبور ازآتش،"چيستا " اسطوره دانايي و اسطوره هايديگر همه در تاريخ ايران، زيست تاريخي دارند.
    در ايران باستان اسطورهها نمادي از مروت و پهلواني بوده و نبردهاي اسطوره هاي ايراني با دشمناننبردي تن به تن بوده و هر اسطوره در نبرد داراي يک تخصص نظير تيراندازي برروي اسب(قيقاج)، شمشيرزني،نيزه افکني،کشتي گرفتن و شال اندازي بوده اند.
    اماسريال جومونگ در حالي از نظر اسطوره اي روايت داستاني مي شود که همه ايناسطوره هاي ايراني، پيش از افسانه جومونگ در ايران نسل به نسل و زبان بهزبان بيان شده است.
    [HIGHLIGHT=#e5b9b7]آنچهمسلم است، انبوه گرايش مخاطب ايراني به اين سريال کره اي،به دليل وجوداسطوره پذيري ايرانيان در تاريخ ادبيات اين کشور است به گونه اي که براحتيباورپذيري سريال تاريخي را براي مخاطب ايراني رقم مي زند. [/HIGHLIGHT]
    امپراتوري"هان"دراينسريال که به تعبيري از آن به امپراتوري چين نيز ياد مي شود، در تاريخباستان يکي ازضعيف ترين امپراتوريها بوده که خراج سنگيني در ابتدا بهامپراتوري يونان،سپس امپراتوري ايران و امپراتوري افسران مقدوني ميپرداخته و ايران درعصر امپراتوري"هان" داراي مجهزترين ارتش تاريخي بوده وبا داشتن ارتش آهنين داراي زره پوش هاي نفوذ ناپذيري، مرزهايش تاامپراتوري مصرگسترش داشته وامپراتوري هان با تاييد نظر ايران باستان تعيينمي شده است.
    [HIGHLIGHT=#f2dcdb]اينک سريال جومونگ درحالي در ايران مورد استقبال قرار مي گيرد که در خود کشور کره جنوبي چندان با اقبال مخاطبان خاص روبرو نمي شود.[/HIGHLIGHT](4)
    گرچهکشش بيش از اندازه قصه و روايت داستاني سريال و بهره گيري از تاريخ اسطورهاي باعث موفقيت اين سريال شده، اما بي آنکه کسي بداند برداشت آزاد ازاسطوره هاي ايراني در اين کار، برخي از مخاطبان ايراني حس همذات پنداري بااين سريال پيدا کرده اند.
    مشترکات اسطوره اي در اينسريال باعث شده است تا در برخي از موارد حتي مخاطب از جومونگ زدگي بهجومونگ شدگي سوق يابد و اين نوع پردازش داستاني از صحفه جادويي تلويزيونمخاطب را" سحر" مي کند واو را تا آستانه باورپذيري قصه پيش مي برد.
    دراين راستا، برخي از رسانه هاي بازارگرا (زرد) در ايران با دامن زدن بهحواشي اين سريال آن قدر در باره آن مطلب نوشته اند تا به حس باورپذيري و
    "اين هماني " سريال کمک کنند به گونه اي که مخاطب حس کند که انگار در سرزميني دور در حال زندگي با اسطوره هاي کره اي است.
    بهگزارش ايرنا،بي توجهي به اسطوره هاي ايراني درساخت سريال هاي داخلي و وطنيباعث مي شود شکل جومونگ روي پيراهن، بشقاب، کاسه و ليوان مردم ايران نقشبگيرد واينگونه سفر"ايل گوک"(هنرپيشه کره اي)به ايران با استقبالزايدالوصف همراه شود.


    از: محمود رييسي

    *******************************
    ارجاعات درون متن:
    (1)_ دانشنامه آزاد ويکيپديا_ صفحه انگليسي _افسانه هاي شرق
    (2)_تاريخ اسطوره هاي جهان _ اميل شيلون
    (3)_ مجله کره اي سينماي وانگ
    (4)_همان

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ده شعار سوسای
    توسط موفقيت در انجمن مجله ورزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۲۷ شهریور ۸۸, ۱۳:۵۳
  2. یکه تازی جومونگ و سوسانا در عصر بی الگویی کودکان ایرانی!!!
    توسط hamid192 در انجمن تئاتر و سینمای جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۰۶ شهریور ۸۸, ۰۲:۱۸
  3. کار حجازی در استقلال سختتر از قلعه نویی بود.
    توسط YAS در انجمن بایگانی اخبار فوتبال ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه ۱۲ شهریور ۸۷, ۲۰:۲۲
  4. جاسوسان فلسطینی در خدمت سربازان اسرائیلی!
    توسط hamid192 در انجمن بایگانی اخبار سیاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه ۲۸ مرداد ۸۷, ۱۸:۱۹
  5. تیر اندازی ورزشی متعلق به عصر حجر
    توسط اعتقادات در انجمن مجله ورزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه ۲۹ مرداد ۸۶, ۰۰:۴۷

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •