نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

  1. #1
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    [HIGHLIGHT=#dbe5f1]
    «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت
    [HIGHLIGHT=#b8cce4]خبرگزاري فارس: پيمان ابدي بدلكار ايراني سريال تلويزيوني «هشدار براي كبري 11» بر اثر سانحه رانندگي هنگام فيلمبرداري درگذشت. [/HIGHLIGHT]
    [/HIGHLIGHT]
    [JUSTIFY]به گزارش خبرنگار فارس، اين بدلكار امروز حين انجام عمليات بدلكاري در تلهفيلم «چشمهاي نامحسوس» در شش كيلومتري جاده كن درگذشت.

    وي مشغول اجراي حركات نمايشي در يك اتوبوس، بود كه اتوبوس پس از واژگوني منفجر شده و پيمان ابدي جان باخت.

    جسد اين هنرمند هماكنون در پاسگاه كن است.

    ابدي يكي از بدلكاران موفق سريال آلماني «هشدار براي كبري 11» بود.

    وي در سال 85 به ايران بازگشت و به آموزش بدلكاري ميپرداخت.

    اينبدلكار حرفهاي در سال 85 در مصاحبهاي با فارس گفته بود: بيشتر از شش ماهاست كه به ايران آمدهام و آموزش بدلكاري ميدهم. اما اگر به تازگي شنيدهميشود كه آمدم و يك كارهاي را انجام ميدهم دليل اصلياش اين بود كهنميخواستم به عنوان يك بدلكار فقط براي كارگردانها كار كنم. بلكهميخواستم اصول، قوانين و فرهنگ حرفه بدلكاري را ارائه و توسعه بدهم. برايآشنايي و آموزش آنچه خودم در آلمان آموختم زمان لازم بود.

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید][/JUSTIFY][JUSTIFY] [/JUSTIFY][JUSTIFY]---------------------------------------------[/JUSTIFY][JUSTIFY][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید][/JUSTIFY]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  2. #2
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    تصاویری از مرحوم ابدی:


    کد:
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    روحش شاد و یادش همیشه گرامی.....
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  3. #3
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت




    قاتل اتوبوس بود / اطلاعاتی تازه درباره اتفاقی که منجر به مرگ ابدی شد


    پیمانابدی بدل کار مشهور ایرانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه به هنگام بدل کاریدر صحنه ای از فیلم چشم های نامحسوس در جاده امامزاده داود(ع) جان باخت.این حادثه زمانی رخ داد که مرحوم ابدی از اتوبوس اتش گرفته و بی رانندهخود را به جای بازیگر فیلم به بیرون پرت کرد اما متاسفانه در این لحظهفرمان اتوبوس می پیچد و اتوبوس به روی بدلکار می رود که باعث کشته شدن ویمی شود. تصویربرداری فیلم چشم های نامحسوس به تهیه کنندگی علی اصغر صادقیاز اواخر فروردین ماه امسال برای نمایش در شبکه اول سیما اغاز شده بود.این فیلم اولین تجربه دکتر محسن موسویان به عنوان کارگردان فیلم است و ازمضمونی پلیسی برخوردار می باشد. پیمان ابدی 37 ساله در سال 1351 در محلهیوسف آباد تهران متولد شد و عضو گروه "اکشن کانسرت" یکی از 4 تیم مهمبدلکاری در شهر کلن المان بود. او بدلکار مجموعه های تلویزیونی" هشداربرای کبری 11 یا پلیس بزرگراه" و" پلیس موتور سوار" بود. ابدی به زبانهایالمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی تسلط داشت و در رشته روانشناسیورزشی تا مقطع دکترا تحصیل کرد و همچنین تحصیلات تخصصی در رشته سینما بهویژه کارگردانی داشت. رشته تخصصی ورزشی پیمان ابدی شیرجه ازاد بود که 27مدال طلا و چندین مدال نقره در مسابقات المان کسب کرد و رکورد شیرجه آزادوی هنوز در المان شکسته نشده است. وی با بدلکاری در فیلم های مشهور در خلقو طراحی صحنه های هیجان انگیز و باور نکردنی، مهارتهای علمی، فنی و شخصیخود را به نمایش گذاشته است. پیمان ابدی حدود 3 سال پیش به کشورش ایرانبازگشت و یک کلاس حرفه ای بدلکاری تاسیس کرده بود.

    سینمای ما
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  4. #4
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  5. #5
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  6. #6
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    [HIGHLIGHT=#7f7f7f]
    [HIGHLIGHT=#c6d9f0]گفتوگوي منتشرنشده فارس با «پيمان ابدي» درباره بدلكاري[/HIGHLIGHT]
    [HIGHLIGHT=#fdeada]خبرگزاريفارس: پيمان ابدي، كه ديروز در حين فيلمبرداري جان باخت، معتقد بود كارشبدلكاري نيست و در واقع طراحي و كارگرداني حركات اكشن است. او ميگفت: منخودم بازيگر هستم و از خود بازيگر بهتر بازي ميكنم به طوريكه كارگردانميگويد دقيقا مثل «پيمان ابدي» بازي كن. [/HIGHLIGHT]
    [/HIGHLIGHT]
    حدوداسه سال قبل بود كه در برنامه به خانه بر ميگرديم ناگهان مردم چهره كسي راديدند كه كارگردان حركات اكشن يكي از پرمخاطبترين سريالهاي خارجي پخششده از تلويزيون بود.

    «پيمان ابدي» كسي كه آن صحنههاي عجيب وغريب را طراحي كرده به ايران آمده بود و حالا سه سال از آن ماجرا گذشتهاست، و او ديگر در ميان ما نيست.

    سه سالي كه اگر چه توام باسختيها، شايعهسازيها و بعضاً با حسادت ها همراه بوده اما باعث شده تاپيمان ابدي در طي اين سه سال به عنوان كسي مطرح شود كه حتي براي سادهترينصحنههاي اكشن يا در فيلمها حضور دارد و يا از او مشاوره ميگيرند.

    گفتوگويي را با «پيمان ابدي» به مناسبت حضورش در سينماي ايران، تأسيسآموزشگاه بازيگري اكشن، دلخوريهايش از برخي افراديكه اگر چه آنها را رقيبخود نميداند اما با ايجاد شايعه سعي در تخريب موقعيتش داشتهاند، انجامداده بوديم كه ماحصل آنرا در زير ميخوانيد:

    *براي شروع بگو كه چه شد تصميم گرفتي با وجود اينكه كارت در آلمان گرفته بود به ايران بيايي و در سينماي ايران كار كني؟

    كبرا11 سريالي بود كه همه مردم مي ديدند و آنرا دوست داشتند اما يك نفر بود كهاصلا صدايش در نيامد كه در اين كار حضور دارد نه به خاطر اينكه خجالتبكشم، بيشتر به دليل اينكه دوست نداشتم اين موضوع به گوش پدر و مادرمبرسد. بالاخره آنها از من دور بودند و نمي خواستم نگران شوند. وقتي كهآقاي اسلامي از طرف جام جم آمده در مورد كبرا 11 تحقيق كند آن موقع بود كههمه فهميدند داستان چي است و يك ايراني دارد به عنوان طراح حركات اكشن اينفيلم كار مي كند.

    در واقع نقطه اصلي اين خبر كه يك ايراني دارداينكار را مي كند از طرف من نبود و كسي كه آمد جنجال درست كرد و گفت منآمده ام و گفته ام به من كار بدهيد ادعايش بي اساس است. ولي مساله اصلياين است كه من را از طرف صداو سيما و سفارت ايران در آلمان به ايرانآوردند و شخص من هيچ دخالتي در اين كار نداشتم.

    * در مورد اين جار و جنجال هايي كه بعد از آمدنت به ايران راه افتاد بيشتر توضيح بده.

    باورود من به ايرن اين مسايل شروع شد و متاسفانه برخي ادعا كرده اند كه منگفتهام دكتر روانشناس هستم، من هيچوقت چنين چيزي را نگفتم. من فقط گفتمدرس روانشناسي ورزشي خواندم اما براي اينكه دكترا بگيرم مثل ايران بايدمداركم را تكميل كنم و من هم به دليل علاقه اي كه به اين كار داشتم موفقنشدم بروم و مداركم را تحويل بدهم بنابراين من دكتر نيستم اما درسروانشناسي ورزشي را خوانده ام و اين باعث شده است كه من امروز بتوانم باعثشوم كه بازيگراني مثل مهراوه شريفي نيا،پوريا پورسرخ،محمدرضا گلزار،شهابحسيني و تمام بازيگراني كه امروزه مي بينيم در سينماي ايران دارند كاراكشن انجام مي دهند بيايند جلوي ماشين بايستند و ماشين به سمتشانبيايد.مثل مرحوم خسرو شكيبايي كه من در فيلم بختك با سرعت 80 كيلومترجلويش ترمز كردم و ايشان هم بدون هيچ مشكلي بازي خودش را انجام داد.

    چهطور من مي توانم بدون هيچ تجربه اي بروم بگويم فلاني هستم و شما به مناطمينان كنيد تا من اين كار را برايتان انجام بدهم.اين يك دورغي است كهبالاخره در اين سهسال و نيم كه من كار كرده ام گفته شده است‏،چون «پيمانابدي» ارزان مي گيرد همه با او كار مي كنند اما اتفاقا من خيلي هم دستمزدبالايي مي گيرم. مثل قضيه بانجي جامبينگ كه من خودم رفتم وسايلش را به اسمخودم و با امضاي خودم خريدم و در گمرك هم به اسم من بار ترخيص شد، و آموزشدادم و حتي دو نفر از اعضاي تيمم را هم براي مسايل امنيتي بالاي سر كارگذاشتم اما وقتي مي بينم كه فهم اين قضيه وجود ندارد كه به عنوان يك ورزشمردم بيايند و از آن استفاده كنند و يك نفر تنها به فكر منافع مالي خودشاست مسلم است كه به من برمي خورد و خودم را كنار مي كشم و بعدش هم به همينراحتي مي گويند اين وسايل را من خريدم و ابدي هيچكاري نكرده است.

    مننمي دانم چه كار بدي در ايران انجام داده ام كه هنوز هم يك خبرگزاري يا يكروزنامه مثل البرز حرف هاي بي اساس يك نفر را در مورد من مي نويسد، و يااينكه مي نويسند پيمان ابدي يك نفر را كتك زده است! من كه از صبح تا شب سركار هستم يعني اينقدر بي كارم كه بخواهم يك نفر را بزنم؟ آن هم آدمي را كهعقل درست و حسابي ندارد.

    * تاحالا خواسته اي كه از طريق مراجع قانوني پيگير اين قضايا باشي؟

    منچند بار بايد بروم و خواهش كنم كه از طرف فلان آدم چيزي در مورد منننويسيد. او با من خصومت شخصي دارد؟ من مي توانم ثابت كنم اين حرف هايي راكه مي زند دروغ است اما باز هم همان حرف ها را مي نويسند و واقعا خسته شدماز بس كه گفتم و اصلا بخواهم به چه كسي شكايت كنم. جالب اين است كه اينآدم آمد و خودش را به عنوان دوست من معرفي كرد، البته تواناييهاي خوبيداشت اما وقتي من ديدم كه فقط منافع خودش را مي بينيد و من نوعي برايش مهمنيستم و وسيله اي براي رسيدن به هدفش هستم، ارتباطم را قطع مي كنم.

    يامثلا برگشته اند و گفته اند كه من به درفيلم ها خسارت وارد مي كنم اماهيچوقت نتوانسته اند اين را ثابت كنند چرا كه من حتي هزينه ها را هم پائينمي آورم بنابراين در يك چنين جايي كه حتي قانون كپي رايت هم وجود ندارد بهكجا بخواهم شكايت كنم؟.حتي عنوان مي كنند تا عضو خانه سينما نشوم به منجايزه نمي دهند در حاليكه كسي با يك فيلم مي رود و آبروي كشور ما را درخارج از كشور مي برد به او جايزه مي دهند اما من كه صحنه هايي را اجرا ميكنم كه كسي حتي نمي توانست خوابش را ببيند بيايم و بروم زير مجوعه جايي كهحاضر نيست هيچ كاري برايم انجام دهد قرا گيرم.

    به خاطر يك تهمتيكه به من زده بودند پليس امنيت ملي من را خواست و تمام مدراك من را گرفتفرستاد آلمان تاييد شد و گفتند شما هيچ مشكلي براي كار در ايران نداريدحالا من بروم و از چه كسي شكايت كنم.

    * براي اينكه از بحث اصلي دور نشويم رابطه ات با كارگردانان چطور است؟

    همينآدمهايي كه مي گويم پشت سر من حرف مي زنند روز اول آمدند و پشت سر همهكارگردانان حرف زدند كه فلاني اصلا كار بلد نيست و... اما وقتي من رفتم سركار ديدم برخي واقعا درك بالايي نسبت به كار دارند مثل «سيروس مقدم» كه درسريال «روز حسرت» آمد و تمام صحنه تصادف را در اختيار من قرار داد حالااينكه در تدوين به مشكل بر مي خورند و يا وقت ندارند تا از صحنه اصلياستافده شود دلايل ديگري دارد.

    مثلا در سريال «ترانه مادري» صحنهاصلي در فيلم استفاده نشد اما وقتي مردم پشت صحنه را ديدند گفتند عجب كاريبوده، اما مملكت ما جمهوري اسلامي است و صدا و سيما يكسري قوانيني دارد كهمثلا ما هيچوقت نمي توانيم ببنينيم كه يك ماشين به بازيگر زن مي خورد و اوهم كاملا طبيعي به هوا مي رود اينها را نمي شود در فيلمها نشان داد وگرنه دليلي ندارد رابطه من با كارگردانان خوب نباشد.

    * برخي فكر مي كنند كار تو بدلكاري است در حاليكه خودت مي گويي طراحي و كارگرداني حركات اكشن دراين مورد بيشتر توضيح بده.

    مناصلا كارم بدلكار نيست و در واقع همانطور كه گفتم كارم طراحي و كارگردانيحركات اكشن است. من خودم بازيگر هستم و اگر شما پشت صحنهها را ببينيدوقتي من دارم به يك بازيگر آموزش ميدهم از خود بازيگر بهتر بازي ميكنمبه طوريكه كارگردان ميگويد دقيقا مثال «پيمان ابدي» بازي كن. پس نميتوانم برم و الكي بگويم كه بدلكار هستم من الان سه سال است كه تنها دارمآموزش مي دهم و به 40- 50 نفر هرچيزي را كه بلد هستم ياد ميدهم، آن هم نهآموزشهاي الكي.

    من در مجلههاي مختلف مثل «صنعت سينما» و «مجلهفيلم» در مورد طراحي حركات اكشن مطلب نوشتهام، چه كتابي وجود دارد كه منبخواهم از روي آن اين چيزها را بنويسم؟ و اگرهست چرا تاحالا كسي چيزينگفته؟ يعني كارگردانان و فيلمسازان ما اينقدر خوش باورند كه بي دليلفيلمشان را به من بدهند.

    * در اين چند وقت اخير از طرفخانه سينما بارها گفته شده كه «پيمان ابدي» بيايد و يك انجمن مستقل برايكار تاسيس كند تا هم زير نظر خانه سينما باشي و هم بتواني از امكانات آنجااستفاده كني. خودت به اين فكر افتادي؟

    اتفاقا بارها ازطرف خانه سينما به من زنگ زدند و من را تهديد كرده اند كه بايد بروم و عضوخانه سينما بشوم،حتي من يك چنين انجمني را درست كردم اما نمي گذارم كه ازمن سوء استفاده بشود.شما زماني انجمن تاسيس ميكنيد و ميرويد زير نظر يكمجموعه كه آن مجموعه براي شما ارزش قايل بشود.اما وقتي كه مجموعه براي شماارزش قايل نيست به اين نتيجه ميرسيد طرفي كه در اين خصوص اظهار نظرميكند آدم بيسواد و بي شخصيتي است و چه دليل دارد كه من بروم زير مجموعهايشان قرار بگيرم.

    * يعني خانه سينما انتظار دارد شما زير نظر جلوه هاي ويژه كار كنيد؟

    دقيقا،در حاليكه وقتي قرار است كه يك صحنه اكشن بوجود بيايد من هستم كه بايدبگويم چي كجا باشد يعني من كارگردان بخش اكشن هستم و ويژوال افكت اسپشيالافكت در واقع در ارتباط با من بايد مشتركا صحنه اي را طراحي كنيم.ما يونيت2 هستيم. يعني هر فيلمي شامل 2 گروه مي شود گروه اول كه گروه درام است كهبازيگران و كساني هستند كه صحنه هاي درام را فيلمبرداري مي كنند و يونيت 2هم ما هستيم كه بخش اكشن كار برعهده ما است كه كارگردان خودش را جداگانهدارد و حتي گروه فيلمبرداري و عكاس جدا هم دارد و تنها واژه مشتركبازيگران هستند كه دو كارگردان مي نشينند و با هم صحبت مي كنند.

    دقيقامساله اي كه در دوسال گذشته با من و كارگردانان ايراني افتاده است.و دراين شرايط صحبت مي كنند زير مجموعه اسپشيال افكت قرار بگيريم درحاليكهكاري كه انها مي كنند چيست و كاري كه ما طراحي مي كنيم چيست.من اصلا نميخواهم بچه ها جلوه هاي ويژه را خراب كنند چون انها رقيب من نيستند رفيقانمن هستند اما متاسفانه برخي اين را نمي فهمند، اينها همكاران من برايبوجود آوردن يك صحنه بسيار زيبا و هيجان انگيز هستند اما كسي كه مي تواندتصميم بگيرد اين صحنه خوب است يا خير كارگردان حركات اكشن است و مسول جلوههاي ويژه نمي تواند به من بگويد كه مثلا از طبقه پنجم بپرم پائين.

    مناز خدام است كه بروم و در خانه سينما اين انجمن را بوجود بياورم اما همهچير بايد بر اساس يك اصولي باشد و نه اينكه من تنها زير مجموعه خانه سينماباشم.

    * براي اينكه بخواهي عضو «خانه سينما» بشوي چه انتظاري داري؟

    «خانهسينما» اصلا چه چيزي است و چه كاري براي جامعه سينمايي انجام مي دهد؟ دريك سال گذشته تازه يك كارهايي براي بيمه كردن اهالي سينما دارد انجامميشود. بنابراين اول بيائيم و ببينيم «خانه سينما» چيست و چه كاري ميتواند براي من انجام بدهد، بعد من بيايم بگويم با همه تشكيلات و امكاناتمحاضرم بروم زير مجموعه «خانه سينما».حتي وزارت ارشاد براي من چه كاريانجام ميدهد به جز اينكه به من مجوز بدهد كه من تمام مراحل را پله پلهبراي گرفتن مجوز طي كرده ام، شخصي مثل آقاي محبي در وزارت ارشاد براياينكه من بتوانم مجوز بگيرم جنگيد و من اين آدم را تاج سرم قرار مي دهم.

    «خانهسينما» فقط براي اينكه من را خراب كند از وزارت ارشاد در مورد من استعلامگرفت، 40 فيلم كار كردن در طي حدود سهسال اصلا شوخي نيست. اما مسولان«خانه سينما» ميآيند ميگويند ما از «پيمان ابدي» فقط يك سكانس بزن بزندر «راه بي پايان»ديده ايم.آيا اين موضوع خجالت ندارد؟

    * تو سالها در آلمان كار كردي و آنجا هم خيلي موفق بودي اما آيا در فيلمهاي هاليوودي هم حضور داشتي؟

    برايفيلم «كازينو رويال» از سري فيلم هاي «جيمزباند»، بازيگرش «دانيل كريك»آمد آلمان و سه ماه پيش ما دوره ديد و يك بخشي از تمرينات ايشان را منانجام دادم كه براي اولين بار دارم به آن اشاره مي كنم.

    من حتيهنوز هم با سينماي آلمان و خارج از كشور ارتباط دارم، به عنوان مثال چندوقت ديگر قرار است بروم و يكي دو كار در لبنان و تركيه انجام بدهم. امامساله اين است كه متاسفانه مردم ما نمي توانند از بعضي از خبرها مطلعشوند، من پشت صحنه همه فيلمهايي كه كار كردم را دارم ولي به اين دليل كهمثلا در گرماي 45 درجه با شلوار كوتاه هستم و اين براي جامعه ما قابل قبولنيست نميتوانم آنها را نشان بدهم.

    * در سري جديد «كبرا 11» كه دارد پخش مي شود كه هم حضور داشتي؟

    در4 قمست اول كار بودم كه بعد آمدم ايران.البته اين سري جديد كه در ايراندارد پخش مي شود براي 4 سال پيش است.و اتفاقا رنه اشتايگر كه نقش تام رابازي مي كند چند روز پيش به من زنگ زد و تولدم را تبريك گفت و تقريبا باهمه اعضاي گروه ارتباط دارم چرا كه 7 – 8 سال با هم زندگي كرديم.

    * بعد از حدود سه سال كار در ايران الان چه چيزهايي برايت مهم شده است؟

    منتازه بعد از سهسال آن هم به توصيه بقيه ياد گرفته ام كه بخواهم اسم من رادر تيتراژ بنويسيد. هر چند در برخي فيلم ها مثل «ريسمان باز» اسم و مناعضاي گروهم نه در تيتراژ ابتدايي آمد و نه در تيتراژ انتهاي فيلم در حاليكه اگر ما نبوديم معلوم نبود چه بلايي سر مردم ميآمد، ول كردن يك گاو آنهم در شهرك غرب كه شوخي نبود اما ما توانستيم اين صحنهها را جوري كنترلكنيم كه اصلا كسي متوجه اين موضوع نشد كه همه چيز كنترل شده بوده است.

    * قطعا بسياري از مردم ان موضوع را نميدانند اما در چند كار براي گرفتن حق و حقوقت به مشكل خوردي. در اين مورد بيشتر توضيح بده.

    منتاحالا اين موضوع را جايي نگفته بودم اما آقاي امير حسن شريفي متاسفانه نهتنها در فيلم«خواب زده» پول من را نداد حتي سر من را كلاه هم گذاشت و بهدروغ از قول من خطم را جعل كرد كه بنده سر صحنه به يك ماشين 206 هشتصدهزار تومان خسارت وارد كردم. اينها چيزهايي است كه بعد از اين سهسالبرايم مهم شده و دوست ندارم كسي از من سوء استفاده كند. حالا اگر «خانهسينما» در مقابل اين اتفاقات مي آيد و از من و گروهم مواظبت مي كند حاضرمو بروم زير مجموعه «خانه سينما» قرار بگيرم در حاليكه كسي را كه مي خواهدمن را خراب كند عضو خودش مي كند.

    * اعضاي گروهت چند نفر هستند؟

    38نفر كه 14 نفر آنها دختر هستند. اين خانمهايي كه من به آنها تعليم دادموقتي آنها را مي بينيد اصلا باورتان نمي شود آنها بتوانند چنين كارهايي راانجام دهند اما از طبقه سوم- چهارم خودشان را پرت مي كنند پائين، و حتيماشين در حركت خودشان را مي اندازند بيرون كه البته بعد از يكسال كارمداوم به اين درجه رسيده اند اما متاسفانه اجازه حضور اينها در فيلمهاوجود ندارد.

    من فكر ميكنم واقعا توانستهام كار مهمي را انجامبدهم چرا كه 40 نفر آدم را كه ميتوانستند دنبال هر خلافي بروند را كاريكردهام كه نه لب به سيگار مي زنند و نه مشروبات الكي و كاملا سالم زندگيمي كنند.

    * بعد از سهسال كار در سينماي ايران بيشترين مشكل سينماي اكشن را چه چيزي مي بيني؟

    يكمساله اصلي تهيه كنندكان هستند كه متاسفانه برخي واقعا تخصص لازم را دراين زمينه ندارند، نه من هر كسي ديگري كه جاي من باشد دوست دارد در سينمايايران فيلمي ببيند كه واقعا پول درست و حسابي در آن خرج شود نه اينكه كليپول را به چهار تا بازيگر بدهيم و آخر سر هم يك فيلم خشك و خالي كه نه هيچهيجاني دارد و نه چيز ديگري را نگاه كنيم.

    چشمك زدن يك پسر جوونبه يك دختر يا دو زنه بودن فلاني كه نشد فيلم،چقدر ما بايد فيلمهايتكراري ببينيم،چرا ما نبايد در مورد تاريخ خودمان با آن صحنههاي عظيمي كهميشود توليد كرد فيلم بسازيم.

    شما در طي اين دو سه سال اخير كهما كارمان را شروع كرديم ببينيد كه چقدر فضاي فيلمها و سريالها عوض شدهو حتي در بدترين فيلمها هم چند اتفاق وجود دارد، يعني مردم دوست دارندانگزيه ببيند و ديگر خسته شده اند از بس كه ياس و نااميدي در فيلم هايماننشان داديم.مردم خودشان هزار و يك مشكل دارند و به جاي اينكه بخواهيم چهارتا بازيگر بياوريم 150 ميليون، بيائيد يك «بي ام و» بزنيم داغون كنيد بعدببينيد مردم براي ديدن اين صحنه چه كار ميكنند اما تهيه كننده ترجيح ميدهد «بي ام و» را بگذارد زير پايش و «پرايد» داغون كند.

    كارينكنيم كه بازيگران ما اينقدر سر فيلمها آسيب ببينند كه كار كردن با آنهاسخت شود مثل «محمدرضا فروتن» سر صحنه «پست چي سه بار در نمي زند» كهاينقدر در كارهاي قبلي آسيب ديده بود كه راضي نمي شد صحنهها را بازي كند.نيائيم از فيلمهايمان همش ايراد بگيريم تا مردم مجبور شوند فيلم هايخارجي ببينند بيائيم خودمان فيلمهاي درست و حسابي درست كنيم كه سينماهاشلوغ شود.

    * 40 فيلم را كار كرده اي اما فكر ميكني كداميك از كارگردانان ما واقعا اكشن كار هستند؟

    «بهروزافخمي» كه واقعا دلش مي خواهد كار متفاوت اكشن كند و در قمست دوم «عمليات125» كارهاي اكشن عجيب و غريبي خواهيد ديد.و «مهدي فخيم زاده» كه بهاعتقاد من تنها كارگرداني است كه واقعا درك درستي از اكشن دارد و مي دانددنبال چه چيزي از اكشن در فيلمهايش ميگردد. البته من تاحالا با آقاي«فخيم زاده» كار نكرده ام اما از كارهايي كه از ايشان ديدم متوجه شدمواقعا علاقهمند است تا سينماي اكشن يك تحولي پيدا كند.من فكر مي كنم«فخيم زاده» تنها كارگرداني است كه واقعا دلسوزانه كار اكشن مي كند امامابقي كارگردانان واقعا هنوز ذهنيت اكشن ندارند.

    * استقبال از آموزشگاهت چه طور بوده است؟

    خيليخوب و اينقدر علاقه مند بوده است كه من منتظرم آموزش گروه فعلي كامل شود ومدارك اين گروه را به آنها بدهم تا آموزش گروه بعدي را شروع كنم. من يكباشگاه اختصاصي با همه امكانات در حد خارج از كشور در حدود يك سال است كهدر جاجرود تدارك ديدم و كاملا مخصوص به اين حرفه است.

    * در اين آموزشگاه قرار است دانشجوها چه چيزي آموزش ببينند؟

    قراراست بازيگري اكشن را ياد بگيرند مثلا ياد بگيرند بدون اينكه آسيبي بهخودشان بزنند از يك پله خودشان را پرت كنند. مثل همين كاريكه در فيلمهابه شهاب حسيني، محمدرضا فروتن، پژمان بازغي و ... ياد داديم كه در عيناينكه بتوانند ديالوگ خودشان را بگويند يك صحنه اكشن را هم واقعي بازيكنند.

    * از بين همه بازيگراني كه با آنها كار كردي كدام بازيگر است كه واقعا استعداد كار اكشن را دارد؟

    مابازيگران را داريم كه واقعا از لحاظ چهره و فيزيك تبديل شدن به يك ستارهاكشن را داشته باشند مثل شهرام حقيقت دوست، پژمان بازغي، پوريا پورسرخ و... چند بازيگر ديگر كه متاسفانه اسمشان را الان يادم نمي آيد حتي محمدرضاگلزار هم مي تواند اما گلزار خودش در اين چند سال گذشته به عنوان بازيگردر سطحي قرار داده كه تصور بازي اكشن برايش سخت است.

    و صحبت پاياني...

    مناميدورام روزي برسد كه در سينماي ما هيچ كس فقط منافع خودش را نبيند واينقدر راحت به آدمهاي مختلف مارك و برچسب نچسبانيم. اين مارك چسباندنهامن را خيلي اذيت كرد.

    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

  7. #7
    کاربر ویژه hamid192 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۸
    نوشته ها
    9,840
    سپاس ها
    13
    سپاس شده 84 در 80 پست

    Re: «پيمان ابدي» بدلكار تلويزيون جان باخت

    جزئيات مرگ پيمان ابدي از زبان دستيار اولش


    در گفتوگو با فارس و براي پايان دادن به شايعات مطرح شد
    جزئيات مرگ پيمان ابدي از زبان دستيار اولش
    خبرگزاريفارس: دستيار اول پيمان ابدي، بدلكار ايراني كه 17 ارديبهشت هنگامفيلمبرداري فوت كرد، به منظور پايان دادن به شايعات درباره فوت اينهنرمند، جزئيات اين حادثه را تشريح كرد.


    عليرضاقرهخاني در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: من دستيار اولپيمان ابدي و دوست نزديك او بودم. از دوران كودكي با هم دوست بوديم و 21سال نير در آلمان با هم در زمينه بدلكاري فعاليت داشتيم.
    وي گفت:پيمان ابدي چهارشنبه 17 ارديبهشت هنگام فيلمبرداري فيلم چشمهاي نامحسوس،به كارگرداني سيدمحسن موسويان و تهيه كنندگي علياصغر صديقي فوت كرد.قرار بود در آن روز صحنه پرت شدن يك اتوبوس به دره و انفجار آن ضبط شود.
    ويادامه داد: آقاي ابدي صحنه پرت شدن اتوبوس را به دقت طراحي كرده بود، حتيتپهاي كه جلوي دره محل پرتاب بود نيز كاملاً برداشته شده و صاف شده بود،قرار بود، آقاي ابدي هنگام افتادن اتوبوس به دره از آن بيرون بپرد و 5ثانيه بعد هنگام سقوط اتوبوس، اتوبوس در هوا آتش بگيرد.
    وي گفت: تمامطراحيها به درستي انجام شد و آقاي ابدي خيلي راحت آماده كار شد، قرار بوداتوبوس از يك قسمت خاكي وارد دره شود و آقاي ابدي قبل از پرتاب شدناتوبوس از يك طرف آن خودش را به بيرون پرت كند اما درست در همين لحظه يكسنگ در زير چرخ اتوبوس گير كرد و اتوبوس درست به طرفي كه آقاي ابدي خودشرا پرتاب كرد، منحرف شد و بعد از پرت شدن آقاي ابدي بر روي او افتاد.
    قرهخانيافزود: من درست در كنار او و نزديك صحنه بودم و حتي قرار بود براي آتشگرفتن بيشتر اتوبوس ككتل مولوتوفي را كه پيمان ساخته بود بعد از سقوطاتوبوس به درون آن پرتاپ كنم اما در آن لحظه ديدم كه چه اتفاقي افتاد وپيمان زير اتوبوس ماند در همين لحظه بالاي اتوبوس آتش گرفت.
    وي گفت:پيمان زير اتوبوس بود و بالاي اتوبوس آتش گرفته بود بنابراين پيمان دچارسوختگي نشد، البته بعد مشخص شد كه پوست قسمتي از پاي پيمان از بين رفتهبود كه نميدانم علتش چيست شايد به علت فشار كفش بود ولي به هر حال پيماندچار سوختگي نشد.
    وي افزود: بعد از اين حادثه يك جرثقيل آمد و اتوبوسرا از روي پيمان برداشت و به دره انداخت اما پيمان فوت كرده بود و بدنش بهعلت وزن سنگين اتوبوس كاملاً كبود شده و از بين رفته بود.
    دستيار اولپيمان ابدي اضافه كرد: علت اين توضيحات من اين است كه درباره نحوه مرگپيمان ابدي شايعات زيادي در رسانههاي مختلف منتشر شده است، عدهايگفتهاند كه جسد پيمان پيدا نشد يا پاي او قطع شده بود، كه هيچ كدام صحتندارد، پاي پيمان آسيب ديده اما قطع نشده بود، جسد او هم پيدا شد و بعداز شناسايي آن توسط خانواده پيمان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاكسپرده شد.
    وي ادامه داد: اين حادثه فقط يك اتفاق بود و هيچ فردي دررخ دادن آن دخالت نداشت بنابراين هيچ پروندهاي هم در اين زمينه تشكيلنشده است.

    فارس
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]� -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] -+- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]/

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تلويزيونهاي خرابكار!
    توسط mina در انجمن سینما و رسانه ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۲۱ تیر ۸۷, ۱۲:۲۱
  2. بزرگترين تلويزيون LCD جهان
    توسط mina در انجمن بایگانی اخبار علمی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه ۰۱ تیر ۸۷, ۰۰:۵۹
  3. اينترنت در تلويزيون
    توسط HAMIDREZA در انجمن دنیای اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه ۱۸ خرداد ۸۷, ۱۴:۱۴
  4. از بين بردن عادت تلويزيون تماشا کردن در کودکان
    توسط hamid192 در انجمن ارتباط با فرزندان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۸۷, ۲۱:۰۸
  5. تنگي مادرزادي پيلور (تنگي هيپرتروفيك پيلور)
    توسط PEZESHK در انجمن کودکان ونوزادان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه ۲۹ اسفند ۸۶, ۱۱:۵۴

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •