نمایش نتایج: از شماره 1 تا 13 , از مجموع 13

موضوع: نوستالژي زماني دور

  1. #1
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    نوستالژي زماني دور

    دوران بچگي، بيخيالي ما، ويديو بتاماكس، ترس،ورود تكنولوژيهاي جديد، ريموت كنترلهاي باسيم! چشمهاي خيره، شاديهايكودكي، شيطنت، هاچ زنبور عسل، داستان خط و گردالي و تنيس، TV Game باوركردن ما،Game Boy و پاپاي، ملوان زبل و يا هرچه كه نام دارد، اسفناج،تقابل نگاه و اشعه، مخالفتهاي بزرگترها، پولدار شدن عينكسازها، جمعشدن منچها و مارپلهها، فراموشي توپهاي راه راه قرمز و سفيد و تيردروازهها، تعطيل شدن خاكبازي، تغيير فصلها در پسزمينه جاده، ترس بيدارماندن و زل زدن به صفحه تلويزيون، فروخوردن جيغهايمان در زمان خوابِبزرگترها، آتاري، نوارهاي يك لبه و دولبه و صدلبه، نبرد تانكها،صحبتهاي تازه در مهد كودكها در ميان تعجب مربيها، تعويض بازيهايمان،گولخوردن ما، خنده زرنگترها، داستان اسكيمو و يخهاي عمودي لرزان،پرواز بر مسير رودخانه، صداي اخطار كم شدن بنزين، هواپيماهاي كوچك سفيد،امتياز زياد، امتياز، ركورد، لوِل، ادعا، كُري خواندن، غولهاي آخر هرمرحله، فرياد هاي ما و خشم همسايه پير بيانصاف كه چيزي از دنياي كوچك وليپر صفر و يك ما نميداند، اسپكترومهاي سياهِ بدهيبت و سپس ورود غولِكِرِمرنگِ جديد، كشف بزرگترين اختراع تاريخِ زندگي ما، يادگرفتن جدول ضربلااقل در ضرب دو تا 8، كمودور 64، Pack ماوسِهاي بيكار، صفحه كليد وSyntax Error فرمانهاي ابتدايي، نقش بستن نامما در طول صفحه و تكرار آن!Go to10، اسپرياتها و كاغذهاي شطرنجي و عددهاي بيشمار، Load بيسيك،خطهاي رنگي داخل هم، ستارههاي چندپر، بامبو، مجسمه بودا، سنگهاي رويرودخانه، آخرين بازمانده نينجاها، دسته خلباني، پيچگوشتي كوچك زردِچهارسو با نوار چسبي در انتهاي آن، كانتر، اندكي تغيير و دوباره كانتر،مسخ چشمان ما در توهم خطهاي رنگي تودرتو، افسوس آميگا 500، كلوپهايبازي، رفتن پولهاي هفتگي ما، اميد شاگر اول شدن، تغيير جايزه دوچرخه بهآميگا، موفقيت، ديسك، Sensible Soccer ،Kick off ، بازيهايِ جديد،جنگهاي تاريخي، مدافع ، ياد گرفتن نوعي جديد از بازي، ديدن دوباره تاريخو زندگي، برگشت به قرون گذشته، نقشه، جنگ، فرمان حمله، هيتلر، نبرد من،داستان هميشگي منجنيق و قلعه و سرانجام استراتژي!

  2. #2
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    تاريخچه

    بازي Defender Of Crown

    در آگوست سال 1939، تنها چند روز قبل از شروع جنگجهاني دوم، هنگامي كه كسي از نقشههاي هيتلر خبر نداشت، وزير امور خارجه حزب نازي، در قراري سري با استالين ملاقات كرد. هيتلر كه براي كشورگشاييهاي خود در اروپا احتياج به آرامش در جبهه شرق و روسيه داشت، با تمهيدي اين نقشه را كشيده بود كه با استالين قرار داد صلحي كوتاه مدت امضا كند و پس از گرفتن لهستان و فرانسه با تمام قوا به روسيه حمله كند. به همين منظور وزير امور خارجه خود <ريبن تروپ> را به مسكو فرستاد تا در اين مورد با استالين شخصاً ملاقات كند. او بعد از ملاقاتي چند ساعته بالاخره اين پيشنهاد را مطرح كرد و بعد با كمال تعجب ديد كه استالين در عين خونسردي و آرامش، كشويي در ميز كار خود را باز كرد و نقشهاي استراتژيك از لهستان روي ميز گذاشت. اين كشور با دو رنگ مجزا تقسيم شده بود. استالين بلافاصله گفت: <ما قرار داد صلح را با رايش سوم خواهيم بست و كاري به كار جنگ شما در لهستان نخواهيم داشت. البته به شرطي كه اين قسمت از شرق لهستان بعد از اشغالش به ما واگذار شود!>
    <ريبن تروپ> در نهايت تعجب از دورانديشيهاي استالين، با اين تصميم موافقت كرد و در نهايت در اين بازي استراتژيك، آلمان و روسيه دوستاني موقت شدند. استالين مانند يك بازيكن حرفهاي بازيهاي استراتژيك، از ماهها قبل اين تصميم هيتلر را حدس زده بود و حتي نقشه آنرا نيز آماده، درون ميز خود نگهداري ميكرد! همانطور كه تصميم بعدي هيتلر يعني خيانت در اين معاهده را حدس زده بود!

    با اينكه اولين بار تجربه انجام يك بازي استراتژي در كمودور 64 حاصل شد، ولي آميگا دستگاهي بود كه با گرافيك خيرهكننده آن زمان بستري مناسب را براي توسعه اين بازيها حاصل كرد Defender of the Crown. محصول شركتCinemaware كه در سال 1986 به بازار آمده بود، تقريبا اولين بازي استراتژي بود. اين بازي كه روي كمودور 64 و اسپكتروم نيز آمده بود، در آميگا با گرافيك فوقالعادهاش به بازيكنان لذتهاي ابتدايي انجام بازي استراتژي را منتقل كرد. بعدها با ورود بازي Kingdom of England كه از طرف همان شركت توليد شد، اين نوع بازي پيشرفت زيادي حاصل كرد. شايد كسي اين فكر را نميكرد كه اين ژانر از بازي آنقدر پيشرفت كند كه هماكنون مانند غذاي روزانه بسياري از بازيدوستان متجلي شود. البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه اين نوع بازي، بعد از پانزده سال از توليد اولين بازي كامپيوتري بهوجود آمده است و در اين مدت كوتاه است كه توانسته سيل عظيم مخاطبان خود را پيدا كند. اولين بازيهاي استراتژي بازيهايي بودند كه برپايه نوبت هر شخص و بنا به سنت اجداد اين نوع بازيها يعني بازيهايي مانند شطرنج ساخته شدهبودند. به اين ترتيب كه هر بازيكن ميتوانست هنگامي كه نوبتش بود حركات و استراتژيهاي خود را انجام دهد و سپس نوبت را به حريف خود واگذار كند. به اين نوع بازي استراتژي Turn Based يا بازيِ نوبتي ميگويند كه در حال حاضر نيز بسياري از بازيها به اين صورت ساخته ميشوند (مانند بازيRome: Total War) .


    لوييس كسل(راست) و برت اسپري(چپ)

    اما با رشد بازيهاي استراتژي، بازي ديگري به نام (Real Time Strategy (RTS بهوجود آمد كه شما و حريفتان در زماني واحد، فرصت پياده كردن نقشههاي خود را داشتيد و در نتيجه آن بازي، ديگر نوبتي نبود. اولين بازي RTS بازياي بود روي دستگاه Sega، بهنام Herzog Zwei كه توسط شركت TechnoSoft ساخته شدهبود و توسط سگا در بازار توزيع شد. اين بازي يك بازي دو نفره بود كه هدف از آن از بين بردن پايگاه حريف بود. البته تنها واحد نظامياي كه در اين بازي ميشد به طور مستقيم كنترل كرد (با Gamepad)، تنها يك عدد جنگنده بود كه هم ميتوانست هواپيما باشد و هم به يك واحد جنگي زميني تبديل ميشد. در واقع شما با اين واحد جنگنده نقش فرمانده را بازي ميكرديد و ديگر واحدها توسط كامپيوتر هدايت ميشدند. اين بازي، مخلوطي از يك بازي Action و يك بازي استراتژي بود، ولي بدون شك اين اولين بازياي بود كه در حالت Real Time به شما اين اجازه را ميداد تا واحدي را انتخاب كنيد، آن را هدايت كنيد و به آن فرمان دهيد. مانند RTSهاي جديد، در آن بازي هم هريك از بازيكنان ميتوانستند پايگاههايي بسازند يا پايگاههاي دشمن را فتح كنند. اما هدف نهايي در هر مرحله از بازي، فتح پايگاه اصلي دشمن بود. البته برخلاف بازيهاي جديد، امكان تعمير پايگاهها وجود نداشت. اين بازي كه در سال 1989 ساخته شد، برادر بزرگتر بازيهاي RTS ساخته شده مهم بهخصوص 2 Dune (كه 3 سال بعد بهبازار آمد) محسوب ميشود. قسمت اول بازي Dune يك بازي Adventure بود و ماجرايي داشت كه تقريبا هيچربطي به قسمت دوم آن ندارد. اين بازي از روي كتاب معروف Frank Herbert برداشت شدهبود و حتي بسياري از موارد بازي نيز از ايدههاي مستقيم بهكاررفته در كتاب گرفته شده بود (مانند كِرمهاي شني). حتي داستان اصلي بازي نيز از همان كتاب وام گرفته شدهاست؛ جنگ سه قبيله براي تصاحب هرچه بيشتر ادويهجات سرزمينها. يكسال بعد از پخش نسخه ماجرايي بازي، قسمت دوم بازي در سال 1993 روانه بازار شد. اين بازي اولين بازي RTS روي PC محسوب ميشود. در اين بازي امكان ساخت پايگاه در هرجاي نقشه وجود داشت. براي ساخت ماشين خرمنكوب و تانك ميبايست كارخانه ساخته ميشد. همچنين براي ساخت هر واحد نظامي، احتياج به ساخت ساختمان مربوط به آن واحد بود؛ يعني چيزي كه اساس تمام بازيهاي RTS امروزه را تشكيل ميدهد. همچنين اين بازي اولين بار اين ايده را مطرح ساخت كه هر يك رقبا بتوانند از سلاحها و واحدهاي نظامي خاص خود بهره ببرند.

  3. #3
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور




  4. #4
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    بعدها خود بازيهاي RTS نيز پيشرفتهاي فراوان نمود و حتي در بسياري از موارد دشمن در اين بازيها حذف شد و بهجاي آن هدفي مشخص براي بازيكننده مشخص گشت. Will Wright طراح اصلي و مدير شركت معروف Maxis با خلق بازي Simcity در واقع اين هدف را ساختن شهري در همان قالب Real Time قرار داد. ولي همان طور كه اين نوع بازي RTS طرفداران بيشماري دارد (از جمله هواداران بازي Sims)، نبض اصلي بازيهاي RTS بر اساس بازيهاي جنگي تاريخي استراتژيك قرار دارد. در اين بازيها كه به بازيهاي توليد محصول، ساختن و حمله كردن معروف ميباشند، هريك از حريفان بايد از كليه نيروهاي خود براي از بين بردن دشمن يا دشمنان خود استفاده كنند.


  5. #5
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    داستان RTS

    بازي Warcraft

    شايد بتوان گفت عنوان بازيهاي RTS مترادف است با نام شركت Westwood. داستان RTS از يكي از روزهاي سال 1984 شروع شد. زماني كه Brett Spray برنامهنويس جوان براي انجام يكي از پروژههاي خود به خانه دوستشLouis Castle رفت تا چاپگر اورا براي مدتي قرض بگيرد. او در دانشگاه دو رشته معماري و روانشناسي خوانده بود، اما از مدتها قبل به برنامهسازي علاقه زيادي داشت. اين ملاقات كوچك به شراكت بزرگي تبديل شد كه در همان ساعت پايههاي ساخت شركت Westwood را بنا نمود. در واقع اگر لوييس داراي آن چاپگر نبود، بازيهاي شاهكاري مانند Dune ،Red Alert ،Command and Conquerها و Generals بهوجود نميآمد و كلمه اختصاري RTS تا به امروز براي عبارت Ready to Send استفاده ميشد! Brett Sperry خالق عنوان اين نوع بازينيز ميباشد و در واقع Real Time Strategy پيشنهاد او بودهاست. اكنون بيست سال از آن تاريخ ميگذرد و مطمئناً چاپگر قديمي در گنجهها خاك ميخورد، ولي شراكت اين دو دوست نهتنها كهنه نشده است، بلكه با قدمت يافتن، محكمتر شدهاست. علاوه بر اين Westwood برپايه اين شراكت به شركت نرمافزاري بسيار بزرگي تبديل شده و توانسته است ركورد مثال زدني فروش 4/2 ميليون نسخه فروش بازي را براي فروش بازي Tiberian Sun از آن خود كند.



    Brett Sperry طراح اصلي شركت Westwood يكي از بزرگترين و خلاقترين سازنده بازيهاي RTS بهشمار ميآيد. در واقع او بود كه با خلق بازي زيباي Dune 2، بسياري از مواردي را كه در حال حاضر دستمايه بسياري از بازيهايRTS هستند طراحي كرد. يكي از اين موارد، قرار دادن Resource يا منابع براي هريك از طرفين بود. در Dune 2 تنها منبع موجود ادويه (Spice) بود كه شما بايد آنها را با دستگاههاي خرمن كوب برداشت ميكرديد و با فروش آنها تجهيزات لازم را براي بسط ارتش خود تهيه ميكرديد. در اين بازي حداكثر تعداد واحدهاي جنگي هر بازيكن 25 عدد بود.

    با ساخت بازي Dune 2 در Amiga، در نوع بازي استراتژي پيشرفتهاي زيادي حاصل شد. گرچه افراد زيادي ايده اصلي Dune 2 را از روي بازي Herzog Zwei ميدانند ولي Brett Sperry در اين رابطه گفتهاست: <من اين بازي را بازيكردهام و بسيار از آن لذت بردهام. اين بازي اولين بازي RTS محسوب ميشود، اما Dune 2 ايدهاي ديگر داشته است كه آنها را قبلا در بازيهاي ديگرم مانند Eye of the Beholder ديدهايد.>

  6. #6
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور




  7. #7
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    فرماندهي و تسخير

    بازي Warcoft ll

    بعد از بازي Dune 2، تا دو سال فكر ساختن يك بازي RTS ديگر توسط شركتي بهغير از Westwood مخاطرهاي بزرگ محسوب ميشد؛ زيرا كسي از رمز و رازهاي اين نوع بازيِ جديد آگاه نبود. اما شركت Blizzard اين ريسك را كرد و بازياي را وارد بازار نمود كه نهتنها چيزي از Dune كم نداشت، بلكه ادامه خوبي براي بازيهاي RTS بود. اولين بازيWarcraft در سال 94 تحت عنوان Orcs ِ Humans پخش شد؛ يك بازي RTS در قالب موضوع علمي تخيلي. پس از آن بود كه صحنه جديدي براي بازيهاي RTS بهوجود آمد و اولين پرده اين نمايش، نبرد سلاحهاي كلاسيك Westwood با سلاحهاي جادويي Blizzard بود با كنار گذاشتن ماشينها و وسايل جنگي در اين بازي، نبرد اصلي شامل نبردهاي تنبهتن واحدها طراحي شده بود. ضمناً تعداد منابع نيز به عدد 2 رسيده بود و شامل طلا و چوب ميشد. واحدهاي دو طرف بازيكننده برخلاف Dune اكثرا مشابه بود. نقطهضعف Warcraft، هوش مصنوعي ضعيف اين بازي بود كه در نبردهاي اتوماتيك واحدها و طي كردن مسير توسط آنها ديده ميشد. بااينحال شايد مهمترين اختراع اين بازي، امكان بازي چندنفره (Multiplayer) بود كه در آن زمان توسط مودم امكانپذير ميشد. اين اختراع بود كه Warcraft را به اولين بازي RTS داراي امكان بازي چندنفره تبديل كرد. از ديگر ابداعات اين بازي، امكان ساخت نقشههاي بازي توسط بازيكن بود.
    اين بازي، بازي فوقالعادهاي نبود. اما بسيار خوب به فروش رفت و همين امر مسولان Blizzard را قانع كرد كه براي اين بازي دنبالهاي بسازند و در رقابت با Westwood صحنه را خالي نكنند. دنبالهاي كه بعدها به موفقترين بازي RTS تمام دوران تبديل شد. البته قبل از اين دنباله رقيب اصلي، Westwood محصول جديدش را بهبازار عرضه كرد .Command and Conquer . پاييز سال 1995 براي اين شركت فصلي پربار بود. در واقع ايدهاي كه اين شركت در C &C
    بازي Red Alert 2

    ارايه داد، سالها اين شركت را مشغول به خود كرد و صدها فرصت شغلي ايجاد نمود. به گفته Sperry، ايده ساخت اين بازي در اواخر ساخت Dune 2 به فكر آنها رسيده بود و در واقع در حين ساخت آن بازي، آنها مسايل بسيار زيادي را آموختند و آنها را در C &C پياده كردند. آنها روي گذاشتن اسم بازي نيز تعصب خاصي داشتند و عبارت <فرماندهي و تسخير> را با بيشترين راي بهعنوان اسم بازي قرار دادند. در همان سال با پخش اين بازي تبِ بازيهاي استراتژيك سيل عظيمي از علاقهمندان بازيهاي كامپيوتري را دچار كرد و بعد از يكسال از پخش بازي، با ورود نسخه طلايي بازي كه بهطريق SVGA و روي ويندوز 95 اجرا ميشد، اين تب به اعتيادي گريزناپذير براي بازيدوستان تبديل شد. با آنكه نسخه اصلي بازي نيز برروي سيستم عامل داس اجرا ميشد، حتي نسبت بهبازيهايي كه روي SVGA اجرا ميشدند (مانند 2 Warcraft) نيز گرافيك خوبي را ارايه ميداد. اساس اين بازي مانند Dune2 بود. با اين تفاوت كه سلاحها و موجودات كمي تخيليتر شدهبودند. داستان بازي نيز از داستان كليشهاي جنگ خير و شر اقتباس شده بود كه شما ميتوانستيد در قالب هريك از اين دو گروه، بهمبارزه با حريف بپردازيد. Westwood در اين بازي، قسمت بازيِ چندنفره را نيز طراحي كرد كه طي آن هركس ميتوانست درقالب يك واحد نظامي بهجنگ با ديگر حريف خود بپردازد. البته اين بازي حالتهاي (Modes) ديگري را نيز مانند <فتح پرچم> پوشش ميداد. موفقيتهاي پياپي اين بازي و نسخههاي الحاقي آن، Westwood را تشويق كرد كه در ادامه اين موفقيت، بازي Red Alert را توليد كند.

  8. #8
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور




  9. #9
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    آژير قرمز

    بازي Starcaft

    اما سال 95 سال رقابت در اين ژانر بازي بود زيرا كه رقيب اصلي Westwood نيز بيكار ننشسته بود و در ماه آخر ميلادي اين سال ادامهاي بر بازي موفق خود يعني Warcraft توليد كرد. Blizzard اين بازي را براساس ويندوز خردسال و تازهبهدنيا آمده 95 و بر اساس سيستم Super VGA كه ميتوانست تصاوير را باوضوح بيش از 800 در 600 پيكسل و در قالب 16 ميليون رنگ نشان دهد، طراحي و عرضه كرد. پيشرفت Warcraft 2 نسبت به قسمت اولش جهشي بزرگ چه در زمينه گرافيك و چه در زمينه هوش مصنوعي محسوب ميشد. اما يكي از بزرگترين نوآوريهاي اين بازي، ايجاد مه در فضاهاي كشف نشده بود. فضاهايي كه در بازيهاي RTS گذشته سياه نمايش داده ميشدند، در اين بازي با حالتي مهآلود روي نقشه مشخص ميشدند و تنها تا فاصلهاي معين از يك واحد، افراد دشمن داخل اين مه قابل ديدن بودند. اين نوآوري تقريبا در اكثر بازيهاي بعدي RTS تكرار شد. همچنين اين بازي اولين بازياي بود كه استفاده از نيروهاي دريايي را امكانپذير ميكرد. منبع جديدي نيز به اين بازي اضافه شده بود؛ نفت، كه فقط توسط كشتيهاي مخصوص قابل بهرهبرداري بود. بعد از پخش نسخه 1/2 بازي قابليت بازي شبكهاي پيشرفته و بدون مكثي به اين بازي اضافه شد. بازي شبكهاي اين بازي توسط نرمافزار مجاني Kali و توسط پروتكل IPX انجام ميشد. موفقيت اين روش در بازي شبكهاي، طرفداران ويژه اين نوع بازي را بسيار خرسند كرد. بهطوري كه برروي اينترنت انجمنهاي طرفداران اين بازي بهسرعت رشد كردند و مسابقات اين بازي بسيار محبوب شد. موفقيت اين بازي موجب ساخت نسخه الحاقي براي بازي شد. همچنين مسوولان Blizzard براي استفاده از اين موفقيت ماهها روي پروژهاي جديد از Warcraft در قالب يك بازي ماجرايي كار كردند و حتي نام آنرا نيز Warcraft Adventure ناميدند، ولي بعد از مدتها به اين نتيجه رسيدند كه اين پروژه را متوقف كنند و Warcraft را در قالب همان بازي استراتژي مشهور ادامه دهند. اما اين پايان رقابت نبود. Westwood خشمگين از موفقيتهاي Blizzard با تمام نيروي ممكن بازي جديدي را براي سال 96 آماده كرد. با ورود Red Alert در واقع آنها آژير قرمزي به Warcraft اعلام كردند و آنها را به جنگ فراخواندند. آن سال با نام Red Alert پيوند خورد. اين بازي اولين بازي RTS با موضوع جنگ جهاني بود كه در آن ميتوانستيد يكي از دو مليت آلمان يا روسيه باشيد و با حريف خود به نبرد بپردازيد.
    بازي Total Annihilation

    ادوات جنگي و جنگافزارها ديگر نمايي فانتزي نداشت و مانند نمونههاي واقعي خود در آن تاريخ، طراحي شدهبودند. هر يك از اين دو مليت برتريهاي مربوط به خود را در ساخت اين تجهيزات جنگي داشت. بهطور مثال آلمانيها ميتوانستند پزشكان را تربيت كنند، ساختمانهاي جعلي فريبدهنده درست كنند و يا ژنراتور بسازند. در عوض روسها توانايي ساخت جاسوسي را داشتند به نام تانيا كه ميتوانست ساختمانهاي دشمن را شناسايي كند. همچنين آنها ميتوانستند سربازان چترباز و سگها را تربيت كنند. Westwood با تغيير اندك تاريخ، داستان جالبي را براي بازي طرح كرده بود. هيتلر و حزب نازي قبل از جنگ جهاني از بين رفته بودند و اين استالين و ارتش سرخ بود كه جهان را تهديد كرده بود و شما ميتوانستيد در قالب دو گروه متحدين، با روسيه به جنگ بپردازيد. از نكات جالب اين بازي، ساخت فيلم براي قسمتهاي دموي بازي بود كه اين فيلمها بسيار جالب و ديدني از كار در آمدند. بازي چند نفره نيز در اين بازي بسيار جذاب و پرطرفدار شد. بهطوريكه بهياد ميآورم، در آن سالها كه هنوز اينترنت رشد وسيعي در كشورمان نداشت و شبكههاي BBS طرفدار زيادي پيدا كرده بود، مسابقات اين بازي در اين شبكهها برگزار ميشد و شركتكنندگان با مودم خود با هم تماس ميگرفتند و بازيهاي جذابي را با هم انجام مي دادند. بازيهايي كه عليرغم خطوط كمسرعت و پرنقص تلفني، ساعتها طول ميكشيد و بسيار هيجان انگيز ميشد. Red Alert نيز بازي بسيار موفقي شد. براي اين بازي هم نسخههاي الحاقي متعددي ساخته شد. در واقع اگر بازيهاي RTS را شامل دو نسل بدانيم، Red Alert پايان بخش نسل اول اين بازيها بود.

  10. #10
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور




  11. #11
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    منطقه ممنوعه

    بازي Age of Empires

    نسل دوم اين ژانر از بازيها در سال 1997 با بازي Total Annihilation آغاز شد. اين بازي كه توسط شركت CaveDog طراحي و توسط Activision پخش شد، داراي گرافيكي غني و سهبعدي بود. چيزي كه قبل از آن در اين نوع بازي ديدهنشده بود. آنچه طراح اين بازي، Chris Taylor و تيمش، در اين بازي ساختهبودند، تركيبي بود از بازيهاي Real Time و نوبتي. در اين بازي براي اولين بار چندين دستور به يك واحد نظامي ميتوانست داده شود و اين واحد به نوبت و يكي پس از ديگري اين دستورات را اجرا ميكرد. اين بازي با اينكه فاقد داستان جذاب و دمويهاي ديدني بود، طرفداران زيادي را جذب كرد. ولي اين موفقيت نتوانست شركت ورشكسته Cavedog را نجات دهد و سرانجام اين شركت برچيده شد و ديگر هيچ بازياي را توليد نكرد. در همين سال Activision بازي ديگري را بهنام Dark Region پخش كرد محصول شركت Auran كه با اينكه از هرجهت بازياي بسيار كامل بود و عنوان بهترين بازي RTS سال را از آن خود كرد، در ميان مردم زياد مورد پسند واقع نشد. اما سرانجام انتظارها پايان يافت و دوستداران سري بازيهاي Craft خوشحال شدند؛ اينبار با بازي Starcraft كه در سال 98 بهبازار عرضه شد. Blizzard اين بار با قراردادن داستاني بسيار جذابتر (حتي بهتر از Red Alert و با در نظر گرفتن اساس بازي Warcraft) بازي بسيار پرطرفداري را طراحي كرده بود. اين بازي ركورد بازيهاي RTS را در آن سال شكست. داستان خوبِ بازي، دموهاي ميان بازي، گرافيك ستودني و محيط كاربرپسند درون بازي ازجمله عوامل اين موفقيت شدند. در مدت زمان كمي پس از پخش بازي، ادعاهايي در محيط اينترنت از طرف دوستداران بازيهاي RTS مبني بر مقايسه اين بازي با بازي Total Annihilation سرگرفت. طرفداران هر بازي ادعا داشتند بازي محبوب خودشان بهترين بازي RTS تا آن تاريخ ميباشد. اين ادعاها حتي تا امروز نيز باعث بحثهاي فراوان بين دوستداران اين ژانر بازي شدهاست. زماني كه طوفان Starcraft در ايالات متحده غوغا ميكرد، اين بازي تنها در كشور كرهجنوبي با جمعيت چهل ميليون نفري، در سال 1999 يك ميليون نسخه به فروش رفت! يعني از هر 40 نفر
    بازي Lemmings

    كرهاي، يك نفر اين بازي را خريده بود و اين آمار بسيار شگفتانگيزي بود! در آمريكا نيز اين بازي ركورد فروش بازيRollercoaster Tycoon را با 300 هزار نسخه اضافي در فروش شكست. Starcraft آنقدر موفقيتآميز بود كه در تاريخ بازيهاي RTS نقش اين بازي را بسيار برجسته ساخت. در بين رقابت سرسخت ساخت بازيهاي استراتژي با منطقِ جمعكردن منابع، ساخت ارتش و حمله، يكي از بازيهاي جالبي كه به اين منطق توجهي نداشت بازي Myth بود كه در سال 1997 توسط شركت Bungie ساخته شد. درواقع اين بازي به نكات اصيل استراتژيك توجه بيشتري نشان داده بود. اين بازي نيز موفقيت بزرگي را از آن خود كرد و يكي از عوامل اين موفقيت، گرافيك جذاب سه بعدي آن بود. افرادي كه دوست داشتند بهجاي ساختمان سازي و جمعآوري منابع، به آرايش نظامي واحدهاي خود بپردازند، طرفدار اصلي اين بازي بودند. در واقع هر يك از سالهاي آخر دهه 90 را ميتوان سال يكي از بازيها دانست. 1995 سال Warcraft 2 و C&C ،1996 سال Red Alert 2، و 1997 سال Total Annihilation. در اين بين نبايد از تاثير موفقيتهاي بازي Age of Empires مايكروسافت نيز بگذريم. بازياي كه آن هم در سال 97 عرضه شد و با قرار دادن دستمايه تاريخي داستان بازي و مليتهاي مختلف طرفداران زيادي را جلب خود كرد. تقريبا از سالهاي انتهاي دهه 90 تاكنون آنقدر اين ژانر پيشرفت كردهاست كه در جدول ماهيانه پرفروشترين بازيها، بيشاز شصتدرصد عناوين، مربوط به بازيهاي استراتژيك هستند. در اين بين بازيهاي پراهميت بسيار زيادي ساخته شد. از قبيل:
    Generals ،Age of Empires 2 ،Age of Mythology ،Sims ،Simcity 4 ،Rise of Nations ،Panzar ،Civilization ،Rome ،StronHold ،Epire Earth ،Act of War ،Panzer Generals ،Rail RoadTycoon :Total War و دهها بازي ديگر كه هر يك بهتنهايي خدمات بزرگي را به اين ژانر از بازي كردهاند.

  12. #12
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور




  13. #13
    کاربرسایت HAMIDREZA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    ۸۶-۰۸-۱۱
    نوشته ها
    1,606
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Re: نوستالژي زماني دور

    نوستالژي زماني نه چندان دور
    دگرديسي تكنولوژي. تغيير دوران. دورانورود به دنياي بزرگان. شروع گرفتاريها. ماهواره. Bluetooth. مادون قرمز.دوران كارت گرافيكي و پيكسل. موبايل. فركانس. دوربينهاي ديجيتال. زندگيديجيتال. دوران ديجيتال زيستن. پلاسما. CPU پنتيوم. Gamenet. اينترنت.Orkut. چَت. دالبي. دوران Doom و دوران گرفتن اكسيژن از نفسِ آخرين نينجايبيچاره توسط تقسيم پيدرپي و دوتاييِ هيولاهاي سهبعدي، و البته توخالي.نسل اجراي يك بازي به سرعت يك كليك و بايگاني شدن پيچگوشتي زرد چسب خوردهبه حافظه بيوفاي تاريخ. دنياي Multiplayer. دنياي پولدار شدن لنزسازها!قرنِ لنز و ذهنِ ديسك. 3.Mp گيگابايت. الكترونهاي خاطره. نقطهچينهاينوراني ياد. خداحافظ آميگاي باوفاي بيادعا. خداحافظ PP Hammer. خداحافظLemmings. خداحافظ Cannon Fodder. نسل جديد. كودكان اين نسل آيا تمامخوشيهاي نسل مارا ميفهمند؟ در فاصله تعويض CD پنجم با ششم بازيهايمانآيا لحظهاي يادِ حركت هدِ Tape خواهيم افتاد؟ فراموشي. بيماري بزرگ قرن.ياد يار مهربان آيد همي؟ حافظه سرد، ياد يار را كپي ميكند، آن را گرنميگيرد، سر نميكشد، آنرا نميسرايد. خداحافظ بازيهاي گمشده در غبارراهراههاي رنگي Load شدن زندگي ما.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نامه یک ریاضیدان به دوستش
    توسط hrg1356 در انجمن ریاضیات
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه ۰۷ آبان ۸۸, ۰۸:۱۰
  2. اوستای کهن
    توسط ANDISHEH در انجمن باستان شناسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه ۱۰ مهر ۸۸, ۲۲:۴۸
  3. دوستان چاق کننده
    توسط hrg1356 در انجمن رژیم درمانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه ۰۷ مهر ۸۶, ۲۱:۲۲
  4. دوستانه
    توسط CPR در انجمن انجمن دوستی و دوست يابی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه ۱۰ شهریور ۸۶, ۲۲:۱۱
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه ۲۱ مرداد ۸۶, ۰۱:۱۹

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •